تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - ۱۱:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182103

سینمای عربستان فیلم منتخب خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز اسکار ۲۰۲۳، معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، کمدی «ترانه کلاغ» به کارگردانی «محمد آل سلمان» نماینده رسمی سینمای عربستان در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار خواهد بود که درباره مرد جوانی به نام نسار است که بهترین دوستش را ترغیب می کند با خواندن شعری عاشقانه به سراغ یک زن اسرارآمیز برود،

در این فیلم که در ریاض فیلمبرداری شده، «عاصم الواد»، «ابراهیم خیرالله» و «کاترینا تکاچنکو» نقش‌آفرینی کرده‌اند و «احمد موسی» تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند.

سینمای عربستان نخستین بار در سال ۲۰۱۳ با فیلم «وجده» ساخته «حیفا المنصور» وارد رقابت اسکار شد و تاکنون ۵ دوره در این جوایز حضور داشته اما تاکنون به فهرست کوتاه یا نامزدهای نهایی راه نیافته است.

«ترانه کلاغ» ششمین نماینده تاریخ سینمای عربستان در جوایز اسکار است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار پس ار بررسی فیلم‌ها بر اساس قوانین مربوط به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، فهرستی از فیلم‌های واجد شرایط رقابت در این شاخه را منتشر می‌کند.

رکورد بیشترین حضور کشورها در عرصه اسکار خارجی به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که با رقابت ۹۳ کشور همراه بود و باید دید در اسکار ۲۰۲۳ در نهایت چند کشور برای کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی رقابت خواهند کرد و این رکورد خواهد شکست یا خیر.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها