سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس اعلام کرد که تنها در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۹ میلیون نفر به مشترکان خود اضافه کرده است و پیشبینی کرده در سال جدید درآمدی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، نتفلیکس طی گزارشی درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ خود را فاش و اعلام کرد در حال حاضر به ۳۰۱.۶۳ میلیون مشترک در سراسر جهان رسیده است.
تحلیلگران تخمین زدند که این سامانه نمایش آنلاین در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی در مجموع ۹.۱۸ میلیون مشترک پولی اضافه کرده و این در حالی است که در مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۳.۱۲ میلیون مشترکی جذب کرده بود که از افزایش ۱۵.۹ درصدی مشترکان پولی این سرویس حکایت دارد.
نتفلیکس در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، ۵.۱ میلیون مشترک پولی اضافه کرد و به ۲۸۲.۷۲ میلیون در سراسر جهان رسید. این رقم نسبت به سال گذشته آن بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.
آمار مرتبط با سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ حتی از انتظارات بالا هم بهتر بود: فصل دوم «بازی ماهی مرکب» در مسیر تبدیل شدن به یکی از پربینندهترین فصلهای سریال اصلی قرار دارد و فیلم سینمایی «چمدان» به فهرست ۱۰ فیلم برتر تاریخ نتفلیکس از لحاظ شمار بینندگان پیوست. همچنین مبارزه مایک تایسون با جیک پل به پرمخاطب ترین رویداد ورزشی تاریخ تبدیل شد.
به تفکیک منطقه، نتفلیکس میگوید که ۴.۸۲ میلیون مشترک در ایالات متحده و کانادا، ۵ میلیون در سراسر منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، ۴.۱۵ میلیون در آمریکای لاتین و ۴.۹۴ میلیون در قلمرو آسیا و اقیانوسیه اضافه کرده است.
همچنین درآمد عملیاتی نتفلیکس برای سه ماهه سوم سال گذشته میلادی ۲.۳ میلیارد دلار بوده است در مجموع درآمد این سامانه نمایش آنلاین در سال گذشته به ۱۰.۲۵ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش ورایتی، نتفلیکس با اشاره به اولویتهای اصلی خود را برای سال ۲۰۲۵ عنوان کرده که با سریالها و فیلمهای بیشتر و رشد کسبوکار تبلیغاتی و ابتکارات جدید، درآمد سال ۲۰۲۵ را بین ۴۳.۵ تا ۴۴.۵ میلیارد دلار پیشبینی میکند.
در سال جدید، نتفلیکس آخرین فصلهای «چیزهای عجیب» و «بازی مرکب» و همچنین فصل دوم سریال «ونزدی» را منتشر خواهد کرد.
نتفلیکس تنها یک سامانه نمایش آنلاین نیست بلکه یک کمپانی بزرگ تولید محتواست که با بازاریابی در مناطق مختلف جهان اقدام به سرمایهگذاری و ساخت سریال و فیلمهای متنوع میکند.
هزینه ماهانه اشتراک نتفلیکس در سه طرح مختلف پایه، استاندارد و پریمیوم به ترتیب ۳.۹۹ دلار، ۷.۹۹ دلار و ۹.۹۹ دلار است. تفاوت این طرحها در کیفیت پخش به صورت اچدی، فولاچدی و یا لولترا اچدی و برخی دیگر امکانات از جمله شمار کاربران همزمان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ادای احترامی شایسته با اقتباس نتفلیکس به گابریل گارسیا مارکز
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





