تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ۱۵:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189374

سینماسینما، پاریس: ارگان‌های رسمی سینمایی کشورهای گوناگون در حال بررسی بهترین فیلم های خود هستند تا بزودی آن‌را به آکادمی اسکار پیشنهاد کنند.

جدا از سوییس که نماینده خود را انتخاب و اعلام کرده، کشور فرانسه امروز نام اعضای کمیسیون انتخاب در این زمینه را اعلام کرد. آنچه که قابل توجه است اینکه در بین هفت نفری که کمیته انتخاب فیلم فرانسوی سال را تشکیل می دهند آقای تییری فرمو، دبیرکل جشنواره کن حضور ندارد در حالی که سال‌های بسیاری این مقام حضور مهمی برای انتخاب فیلم فرانسوی برای ارایه به اسکار داشت. امروز خانم ریما عبدالملک، وزیر فرهنگ فرانسه، از رییس مرکز ملی سینما cnc، خواسته تا هفت نفر را از حرفه ای های سینما انتخاب کند که شامل دو خانم پخش کننده فیلم، دو تهیه کننده، دو کارگردان، و یک موزیسین (الکساندر دسپلات) هستند که وی شهرت جهانی دارد و قبلا هم جوایز بسیاری از جمله اسکار بدست آورده است.

از بین فیلم های قابل توجه فرانسوی امسال بدون شک باید از « اناتومی یک سقوط» ساخته بسیار خوب ژوستین تریه نام برد که نخل طلای کن را هم بدست آورد. البته هنوز زمان برای به پرده آمدن دیگر فیلمهای خوب فرانسوی مثل «دادگاه گلدمن» اثر سدریک کان و غیره مانده است. سال گذشته فیلم «سنت عمر» ساخته الیس دیوپ، شانس بالایی برای بدست آوردن اسکار بهترین فیلم بین اللملی داشت که تا مرحله ۱۵ فیلم هم رسید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها