مستندی که در آن زندانیان سابق فلسطینی جمع شده و از کابوسهای شبانهشان یاد میکنند به عنوان نماینده فلسطین برای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ انتخاب شده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، فلسطین فیلم «شکار اشباح» را که توسط رائد انضونی ساخته شده به عنوان نماینده رسمی خود در رقابت اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ معرفی کرد.
این مستند زندانیان سابق مرکز بازجویی موسکوبیه بیتالمقدس را گرد آورده و سلولها و اتاقی شبیه اتاق بازجویی آنجا را ساخته است تا همه شکنجهای را که زندانیان توسط زندانبانهای صهیونیست متحمل میشدند، دوباره زنده کند. در وضعیتی کاملا رئالیستی، زندانیان سابق به بازآفرینی همه شکنجهها پرداختند و درباره تحقیری که تجربه کردند، صحبت کردند.
هالیوودر ریپورتر پیشتر در نقد این مستند نوشته بود: این فیلم در واقع از یک سو درامی مستند و از سوی دیگر نشست درمانگرانهای است که رائد انضونی کارگردان در یک پروژه غیرمتعارف در کنار هم و با بازیگرانی که همگی زندانیان سابق هستند شکل داده تا ابتدا فضای زندان و بعد خاطرات دردناک آنها را برابر دوربین زنده کند.
این فیلم با همکاری فلسطین، فرانسه، سوییس و قطر ساخته شده و نخستین بار در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۷ به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه اصلی بخش مستند این جشنواره و نیز یکی از سه جایزه فیلم منتخب مخاطبان شده است.
فیلم انضونی سپس راهی جشنوارههای مختلف سینمایی شد که جشنواره فیلم فلسطین، جشنواره بینالمللی فیلم سیاتل و جشنواره بینالمللی مستند شفیلد از جمله آنهاست.
«شکار اشباح» یازدهمین فیلمی است که فلسطین برای اسکار خارجی زبان انتخاب و معرفی میکند که از این میان تاکنون دو فیلم فلسطینی شامل «بهشت حالا» و «عمر» هانی ابواسعد موفق به کسب نامزدی اسکار شدهاند.
رائد انضونی متولد ۱۹۶۷ در رامالله از ۱۹۹۷ به عنون کارگردان مستقل فعالیت میکند.
نامزدهای منتخب از میان فیلمهای معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی میشوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برندهها و بازندههای شگفتیساز اسکار/ تحلیلی درباره نود و یکمین دوره اسکار
- واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار
- اعلام اسامی نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ / «معاون» رئیس جمهور آمریکا نامزد اسکار شد/ شب خوب «روما»
- پایان مهلت معرفی فیلمهای خارجیزبان به جوایز اسکار ۲۰۱۹
- دلایل فارابی برای عدم تحریم اسکار
- «بدون تاریخ، بدون امضاء» نماینده سینمای ایران در نود و یکمین دوره اسکار
- آغاز روند انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۹/ معیارهای انتخاب فیلم
- آخرین اخبار از انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۹
- اختصاصی سینماسینما/ فیلم کارگردان ایرانی نماینده سوئد در اسکار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





