«ملیندا دیلون» بازیگر نامزد اسکار فیلمهایی چون «داستان کریسمس»، «مگنولیا» و «برخورد نزدیک از نوع سوم»، در ۸۳ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، «دیلون» به خاطر بازی در نقش جیلیان گیلر در فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» (۱۹۷۷) اثر «استیون اسپیلبرگ» که برای آن نامزد اسکار برای بازیگر نقش مکمل زن شد، مورد تحسین قرار گرفت و دومین نامزدی بازیگری نقش مکمل زن را در سال ۱۹۸۲ برای بازی در نقش ترزا در فیلم «غیب مالیس» ساخته «سیدنی پولاک» (۱۹۸۱) دریافت کرد.
او در سال ۱۹۷۷ برای حضور در نخستین فیلم سینماییاش به عنوان «جهشی به سوی افتخار» نامزد جایزه گلدن گلوب نیز شده بود.
این بازیگر آمریکایی در فیلم کلاسیک «داستان کریسمس» (۱۹۸۳) ساخته «باب کلارک» نقش مادر خانواده پارکر را بازی کرد و در ادامه در فیلمهای «هری و هندرسونها» (۱۹۸۷)، «کاپیتان آمریکا» (۱۹۹۰) و «شبشکن» (۱۹۸۹) ظاهر شد. «مگنولیا» ساخته «پل توماس اندرسون» (۱۹۹۹) و «هارتلند» در سال ۲۰۰۷ از جدیدترین فیلمهایی بودند که «ملیندا دیلون» در آن ایفای نقش کرده بود.
«دیلون» حرفه خود را به عنوان بازیگر صحنه و کمدین در نمایش «شهر دوم» در شیکاگو آغاز کرد. در نمایش اصلی «ادوارد آلبی» در سال ۱۹۶۲ با عنوان «چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد» در نقش هانی ظاهر شد و نامزد جایزه تونی در شاخه بازیگری شد.
«اول آوریل» در سال ۱۹۶۹ اولین فیلم بلند او بود و «دیلون» در تلویزیون نیز سابقه بازی در سریالهای «بنانزا»، «منطقه گرگ و میش» و «نظم و قانون» (۲۰۰۵) را در کارنامه داشت.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود