تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۰:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182676

«کریستی الی» بازیگر دوبار برنده جایزه امی که با بازی در سریال کمدی «به سلامتی» شبکه NBC به شهرت رسید، در سن ۷۱ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

به گزارش سینماسینما، صفحه رسمی این بازیگر در فضای مجازی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به همه دوستانمان، در سراسر جهان… متاسفیم اطلاع می‌دهیم که این مادر دوست داشتنی ما پس از مبارزه با سرطان، درگذشت. او به همان اندازه که روی پرده نمایش نمادین بود، مادر و مادربزرگی شگفت‌انگیز بود».

«کریستی لوئیس الی» در سال ۱۹۵۱ در ویچیتا، کانزاس به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۰ به لس آنجلس نقل مکان کرد؛ جایی که او یک طراح داخلی بود. در سال ۱۹۸۲، او فعالیت سینمایی خود را در «پیشتازان فضا ۲: خشم خان» آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم «تاریخ کور» و مینی سریال «شمال و جنوب» در سال ۱۹۸۵ همراه شد. دو سال بعد، او در کمدی موفق ساخته «کارل راینر» به نام «مدرسه تابستانی» در کنار «مارک هارمون» بازی کرد.

در همان سال وی در سریال «به سلامتی» (Cheers) از شبکه NBC، که در میان برترین کمدی‌های تلویزیون بود، جایگزین شلی لانگ شد و در سال ۱۹۹۱ برای این سریال جایزه امی بازیگر نقش اول زن را به دست آورد و دومین جایزه امی خود را هم برای فیلم تلویزیونی «مادر دیوید» در سال ۱۹۹۴ دریافت کرد که در آن نقش مادر یک نوجوان مبتلا به اوتیسم را بازی کرد.

از دیگر آثار کارنامه این بازیگر سریال «کمد ورونیکا» بود که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ از شبکه NBC پخش می‌شد و همچنین می‌توان به کمدی «بازیگر چاق» محصول سال ۲۰۰۵ و همبازی شدن با «جان تراولتا» در سه‌گانه‌ی موفق «ببین چه کسی داره حرف می‌زنه» اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۳، او یک کمدی تلویزیونی تحت عنوان «کریستی» داشت که پس از یک فصل لغو شد. او در فصل ۲ سریال «ملکه‌های جیغ» در سال ۲۰۱۶ حضور داشت و اوایل امسال در فصل ۷ سریال «خواننده نقابدار» ظاهر شده بود.

لینک کوتاه

 

آخرین ها