جان آپرا، بازیگر نقش سالواتوره تسیو در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» و همچنین سریال «فول هاوس» در ۸۳ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر متولد نیوجرسی در فیلمهای «گرمای قفس» (۱۹۷۴)، «مامان دیوانه» (۱۹۷۵) و «کاندید منچوری» (۲۰۰۴) ظاهر شد و در فیلم «بت ساز» اثر تیلور هاکفورد (۱۹۸۰) و «نیویورک سیتی» (۱۹۹۱) ساخته ماریو ون پیبلز نیز ظاهر شده است.
آپرا همچنین نقش کلاهبرداری به نام لوکاس کاستیلیانو و همچنین یک مولتی میلیونر کشتیرانی به نام الکساندر نیکوس را در سریال «دنیای دیگر» شبکه NBC در طول یک دهه (۹۸-۱۹۸۹) بازی کرد.
وی همچنین نقش پدرسالار یک خانواده چند نسلی ایتالیایی آمریکایی را در سریال «مونتفوسکو» شبکه NBC بازی کرد، اما این کمدی که توسط بیل پرسکی و سام دنوف ساخته شد، در سال ۱۹۷۵ تنها ۹ قسمت به طول انجامید.
به گزارش هالیوود ریپورتر، آپرا در حالی که در لس آنجلس مشغول به کار بود، با فرانسیس فورد کاپولا ملاقات کرد و برای نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده (۱۹۷۲) تست داد. البته آل پاچینو این نقش را ایفا کرد، اما آپرا در قسمت دوم این فیلم در نقش یک تبهکار به نام تسیو بازی کرد، نقاشی که در قسمت اصلی ایب ویگودا ایفا کرده بود.
آپرا در سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ در نقش پدر نابودگر جسی کاتسوپولیس در سریال «فول هاوس» شبکه ABC ظاهر شد و دوباره این نقش را برای بازسازی این سریال توسط نتفلیکس، در سال ۲۰۱۷ ایفا کرد.
جاناتان آپرا در ۴ مارس ۱۹۴۱ در انگلوود نیوجرسی در خانواده ای از مهاجران ایتالیایی به دنیا آمد. پس از اینکه او و خانواده اش چند سال در ایتالیا زندگی کردند، دوباره در نیوجرسی ساکن شدند و او در سال ۱۹۵۹ از دبیرستان دوایت مورو فارغ التحصیل شد.
آپرا در اوایل دهه ۱۹۶۰ به نیویورک سیتی نقل مکان کرد تا بازیگری را دنبال کند، سپس به لس آنجلس آمد و در فیلم کلاسیک بولیت در سال ۱۹۶۷ در کنار استیو مک کوئین، نقش یک قاتل را بازی کرد. او پس از آن در فیلم هایی مانند «ملخ» (۱۹۷۰) و «کشتن شیرین کورتیس هانسون» (۱۹۷۲) بازی کرد.
او بعدها در نقش آلبرت آناستازیا رئیس تبهکاران در مینی سریال تحسین شده «خاطرات یک گانگستر» در سال ۱۹۸۱ محصول NBC نیز ظاهر شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- حمید طالقانی درگذشت
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا
- کامران فانی درگذشت
- تام استپارد درگذشت
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بازیگر فیلم «شعله» درگذشت
- هادی مرزبان درگذشت
- عباس اقلامی، نویسنده سایت سینماسینما درگذشت
- رجبعلی عبادی درگذشت
- فواد شمس درگذشت
- همایون ارشادی درگذشت
- محمدعلی دشتی درگذشت
- مسعود رشیدی درگذشت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





