تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۲:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 181754

پل شریدر پس از ساخت «استاد باغبان»، فیلم جدیدش را درباره یک پرستار در پورتوریکو می‌سازد.

به گزارش سینماسینما، پل شریدر کارگردان و فیلمنامه‌نویس با حضور در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۲ از ساخت فیلم بعدی‌اش خبر داد و گفت فیلم بعدی‌اش درباره پرستاری در پورتوریکو خواهد بود، اما انتخاب این شغل تنها استعاره‌ای برای بیان مفاهیم مورد نظر وی است.

این فیلمساز که همراه جوئل اجرتون و سیگورنی ویور بازیگران فیلم «استاد باغبان» در جلسه پرسش وپاسخ این فیلم حاضر شده بود گفت این همان کاری است که وی در سه‌گانه آخرش که از آن با عنوان «مرد تنهای خدا» یاد کرد و شامل فیلم‌های «اولین اصلاح‌شده» و «شمارنده کارت» هم می‌شود، انجام داده است.

این فیلمنامه‌نویس که نویسنده «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی هم است، گفت همیشه به این نوع شخصیت‌های خاص علاقه داشته؛ یعنی به فردی که خود را گناه‌کار می‌داند، خود را تنبیه می‌کند، مرتکب اشتباه‌هایی در زندگی‌اش شده و می‌خواهد با از خودگذشتگی آنها را جبران کند. وی گفت: شخصیت تراویس بی کل فیلم «راننده تاکسی» هم چنین شخصیتی دارد و در فیلم «استاد باغبان» هم همین امر تکرار شده است.

شریدر گفت: این داستان‌ها درباره فردی است که خودش را با نقاب شغلش پوشانده و منتظر وقوع رویدادی است. وی همچنین گفت مردم رانندگان تاکسی را به عنوان دوستانی پرحرف می‌شناسند اما آنچه او می‌دید قلب سیاه داستایوفسکی بود که سوار بر تابوتی زرد رنگ از دل فاضلابی به نام شهر می‌گذرد.

وی گفت با ساخت فیلم جدیدش این سه‌گانه به چهارگانه‌ای بدل می‌شود زیرا فیلم جدید هم همین داستان را دارد و تنها تفاوتش در این است که این بار شخصیت اصلی قصه یک زن است زیرا زمان آن رسیده که درباره چیزی که نمی‌شناسد بنویسد.

این فیلمساز استعاره‌ای را که در «استاد باغبان» به کار گرفته گسترش بذر نفرت یا عشق دانست و گفت این احساسات می‌توانند سریع ریشه بدوانند و در عین حال می‌توانند تولدی دوباره داشته باشند و به یک احیای معنوی بدل و به رستگاری منجر شوند.

«استاد باغبان» هنوز اکران نشده و تاریخ اکران آن نیز اعلام نشده است.

منبع: مهر به نقل از پلی لیست

لینک کوتاه

 

آخرین ها