پل شریدر پس از ساخت «استاد باغبان»، فیلم جدیدش را درباره یک پرستار در پورتوریکو میسازد.
به گزارش سینماسینما، پل شریدر کارگردان و فیلمنامهنویس با حضور در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۲ از ساخت فیلم بعدیاش خبر داد و گفت فیلم بعدیاش درباره پرستاری در پورتوریکو خواهد بود، اما انتخاب این شغل تنها استعارهای برای بیان مفاهیم مورد نظر وی است.
این فیلمساز که همراه جوئل اجرتون و سیگورنی ویور بازیگران فیلم «استاد باغبان» در جلسه پرسش وپاسخ این فیلم حاضر شده بود گفت این همان کاری است که وی در سهگانه آخرش که از آن با عنوان «مرد تنهای خدا» یاد کرد و شامل فیلمهای «اولین اصلاحشده» و «شمارنده کارت» هم میشود، انجام داده است.
این فیلمنامهنویس که نویسنده «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی هم است، گفت همیشه به این نوع شخصیتهای خاص علاقه داشته؛ یعنی به فردی که خود را گناهکار میداند، خود را تنبیه میکند، مرتکب اشتباههایی در زندگیاش شده و میخواهد با از خودگذشتگی آنها را جبران کند. وی گفت: شخصیت تراویس بی کل فیلم «راننده تاکسی» هم چنین شخصیتی دارد و در فیلم «استاد باغبان» هم همین امر تکرار شده است.
شریدر گفت: این داستانها درباره فردی است که خودش را با نقاب شغلش پوشانده و منتظر وقوع رویدادی است. وی همچنین گفت مردم رانندگان تاکسی را به عنوان دوستانی پرحرف میشناسند اما آنچه او میدید قلب سیاه داستایوفسکی بود که سوار بر تابوتی زرد رنگ از دل فاضلابی به نام شهر میگذرد.
وی گفت با ساخت فیلم جدیدش این سهگانه به چهارگانهای بدل میشود زیرا فیلم جدید هم همین داستان را دارد و تنها تفاوتش در این است که این بار شخصیت اصلی قصه یک زن است زیرا زمان آن رسیده که درباره چیزی که نمیشناسد بنویسد.
این فیلمساز استعارهای را که در «استاد باغبان» به کار گرفته گسترش بذر نفرت یا عشق دانست و گفت این احساسات میتوانند سریع ریشه بدوانند و در عین حال میتوانند تولدی دوباره داشته باشند و به یک احیای معنوی بدل و به رستگاری منجر شوند.
«استاد باغبان» هنوز اکران نشده و تاریخ اکران آن نیز اعلام نشده است.
منبع: مهر به نقل از پلی لیست
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند