کریستوفر نولان، سینماگر معروف انگلیسی فعالدر هالیوود، پس از دو دهه همکاری با استودیو «برادران وارنر» فیلم بعدیاش را برای «یونیورسال» میسازد.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ورایتی، کریستوفر نولان برای اولین بار در نزدیک به دو دهه گذشته قید همکاری با برادران وارنر را زده و پروژه سینمایی خود درباره جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی، را برای استودیو فیلمسازی یونیورسال میسازد.
نولان در چند هفته اخیر با استودیوهای بزرگ از جمله سونی و امجیام برای سرمایهگذاری روی درام جدید خود که به بودجهای ۱۰۰ میلیون دلاری نیاز دارد، مشغول مذاکره بود. وی با استودیو برادران وارنر هم گفتوگوهایی در این باره داشت اما این اواخر رابطه میان این سینماگر معروف هالیوودی و استودیوی سابقش تیره و تار شده است؛ نولان از تصمیم برادران وارنر برای اکران همزمان فیلمهای سال ۲۰۲۱ خود در سینماها و سرویس استریم اچ بی او مکس شاکی بود و این حقیقت که وی نارضایتیاش را با اظهارنظرهای عمومی علنی کرده بود، چندان به مذاق برادران وارنر خوش نیامد. نولان تا آنجا پیش رفته بود که بگوید اچبیاو مکس بدترین سرویس استریم موجود است.
این کارگردان ۵۱ ساله همه فیلمهای جدید خود به استثنای بین ستارهای (۲۰۱۴) را که برای پارامونت پیکچرز ساخت و توزیع بینالمللی آن را به برادران وارنر سپرد، در همکاری با برادران وارنر ساخته بود. آخرین فیلم نولان، تنت، در دل همه گیری کرونا توسط استودیو برادران وانر اکران و با استقبال سرد گیشه روبهرو شد، با وجود این، سابقه درخشان او در ساخت فیلمهای موفقی چون دانکرک و شوالیه تاریکی به اندازه کافی قوی بود که پروژه جدیدش نظر سرمایهگذاران بزرگ و از جمله سرویسهای استریم را به خود جلب کند. اما مرغ نولان یک پا داشت و همچنان اصرار کرد این فیلم باید به صورت انحصاری در سینماها اکران شود.
براساس پیشبینیها، فیلمبرداری فیلم نولان درباره اوپنهایمر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. کیلین مورفی ستاره سریال پیکی بلایندرز به عنوان یکی از گزینههای احتمالی بازی در این فیلم معرفی شده اما تیم بازیگران هنوز بسته نشده است. این فیلم که فیلمنامه آن کاری از خود نولان است احتمالا روی نقش اوپنهایمر در ساخت بمب اتم در جریان پروژه منهتن تمرکز خواهد داشت.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- «چیزهای کوچک اینچنینی»؛ زیر سایه ترس
- اهدای جوایز سالانه فیلم و تلویزیون ایرلند؛ «چیزهای کوچک این چنینی» بهترین فیلم و کیلین مورفی بهترین بازیگر مرد شد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- درخشش کلین مورفی در نقش یک ایرلندی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





