کریستوفر نولان، سینماگر معروف انگلیسی فعالدر هالیوود، پس از دو دهه همکاری با استودیو «برادران وارنر» فیلم بعدیاش را برای «یونیورسال» میسازد.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ورایتی، کریستوفر نولان برای اولین بار در نزدیک به دو دهه گذشته قید همکاری با برادران وارنر را زده و پروژه سینمایی خود درباره جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی، را برای استودیو فیلمسازی یونیورسال میسازد.
نولان در چند هفته اخیر با استودیوهای بزرگ از جمله سونی و امجیام برای سرمایهگذاری روی درام جدید خود که به بودجهای ۱۰۰ میلیون دلاری نیاز دارد، مشغول مذاکره بود. وی با استودیو برادران وارنر هم گفتوگوهایی در این باره داشت اما این اواخر رابطه میان این سینماگر معروف هالیوودی و استودیوی سابقش تیره و تار شده است؛ نولان از تصمیم برادران وارنر برای اکران همزمان فیلمهای سال ۲۰۲۱ خود در سینماها و سرویس استریم اچ بی او مکس شاکی بود و این حقیقت که وی نارضایتیاش را با اظهارنظرهای عمومی علنی کرده بود، چندان به مذاق برادران وارنر خوش نیامد. نولان تا آنجا پیش رفته بود که بگوید اچبیاو مکس بدترین سرویس استریم موجود است.
این کارگردان ۵۱ ساله همه فیلمهای جدید خود به استثنای بین ستارهای (۲۰۱۴) را که برای پارامونت پیکچرز ساخت و توزیع بینالمللی آن را به برادران وارنر سپرد، در همکاری با برادران وارنر ساخته بود. آخرین فیلم نولان، تنت، در دل همه گیری کرونا توسط استودیو برادران وانر اکران و با استقبال سرد گیشه روبهرو شد، با وجود این، سابقه درخشان او در ساخت فیلمهای موفقی چون دانکرک و شوالیه تاریکی به اندازه کافی قوی بود که پروژه جدیدش نظر سرمایهگذاران بزرگ و از جمله سرویسهای استریم را به خود جلب کند. اما مرغ نولان یک پا داشت و همچنان اصرار کرد این فیلم باید به صورت انحصاری در سینماها اکران شود.
براساس پیشبینیها، فیلمبرداری فیلم نولان درباره اوپنهایمر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. کیلین مورفی ستاره سریال پیکی بلایندرز به عنوان یکی از گزینههای احتمالی بازی در این فیلم معرفی شده اما تیم بازیگران هنوز بسته نشده است. این فیلم که فیلمنامه آن کاری از خود نولان است احتمالا روی نقش اوپنهایمر در ساخت بمب اتم در جریان پروژه منهتن تمرکز خواهد داشت.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- «چیزهای کوچک اینچنینی»؛ زیر سایه ترس
- اهدای جوایز سالانه فیلم و تلویزیون ایرلند؛ «چیزهای کوچک این چنینی» بهترین فیلم و کیلین مورفی بهترین بازیگر مرد شد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- درخشش کلین مورفی در نقش یک ایرلندی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





