تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۵:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49386

ماتریکسکمپانی «برادران وارنر» قصد دارد نسخه‌ای جدید از فیلم علمی‌-تخیلی و موفق «ماتریکس» را در یک پروژه سیمایی تولید کند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، ساخت نسخه‌ای جدید از فیلم «ماتریکس» محصول سال ۱۹۹۹ که از آن به عنوان یکی از اصل‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود در دستور کار کمپانی فیلمسازی «وارنر» قرار گرفته است.

بنابر اعلام برخی منابع «مایکل بی.جوردن» گزینه در نظرگرفته شده برای بازی در نسخه جدید فیلم «ماتریکس» است، اما هنوز مراحل پیش‌تولید فراوانی پیش از آغاز ساخت این پروژه سینمایی باقی مانده است.

در حال حاضر مشخص نیست «واچوفسکی‌»ها که ساخت قسمت اصلی فیلم «ماتریکس» و دو دنباله آن را بر عهده داشتند در ساخت نسخه جدید این فیلم سینمایی چگونه همکاری خواهند کرد، اما مطمئنا کمپانی برادران «وارنر» تمایل دارد از مشورت آنها در این پروژه بهره‌مند شود.

در فیلم اصلی «ماتریکس» به کارگردانی و نویسندگی «واچوفسکی»‌ها، انسان‌ها در واقعیتی شبیه سازی شده زندگی می‌کنند و نسبت به این موضوع نااگاه است که از بدن انها برای کشت انرژی استفاده می‌شود. یک برنامه‌نویس کامپیوتری به نام «نئو» با بازی «کیانو ریوز» به تدریج از این موجودیت سلب شده آگاه می‌شود و به تنها امید بشر برای سرنگون کردن ستمگران تبدیل می‌شود. در این فیلم بازیگران دیگری چون «لاورنس فیشبورن»، «کری آن-‌ماس» و «هوگو ویوینگ» نیز ایفای نقش کرده‌اند.

«ماتریکس» در ۳۱ مارس ۱۹۹۹ اکران شد و بواسطه جلوه‌های ویژه بصری فوق‌العاده و جذابیت به چهارمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد و در جوایز اسکار نیز موفق به کسب چهار جایزه شد.

دو دنباله این فیلم با عنوان «ماتریکس: بارگذاری مجدد» و «انقلاب‌های ماتریکس» گرچه به موفقیت قسمت اصلی دست نیافت اما «کیانو ریوز» بازیگر اصلی این فیلم را به یکی از ثروتمندترین بازیگران هالیوود بدل کرد.

سه‌گانه «ماتریکس» در مجموع به فروشی بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها