مریل استریپ با شرکت در جشنواره فیلم رم در یک کلاس سطح بالای سینمایی (مستر کلاس) شرکت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، مریل استریپ بازیگر سرشناس به عنوان یکی از مهمانان جشنواره فیلم رم که از ۱۳ تا ۲۳ اکتبر برگزار میشود در این جشنواره حضور یافت.
بازیگری که چندین جایزه بزرگ سینمایی در کارنامه دارد در این مسترکلاس به مدت ۹۰ دقیقه با آنتونیو موندا کارگردان جشنواره فیلم رم به گفتگو نشست.
این بازیگر در برابر مخاطبانی که آشکارا از حضور کنار وی خوشحال بودند، خود را در آغاز دوره کاریاش به عنوان فردی تربیتناپذیر خواند و گفت با وجود کارگردانهای زیادی که با آنها کار کرده، هنوز حسرت بازی کردن در آثار یک کارگردان به دلش مانده و او کسی نیست جز: مارتین اسکورسیزی.
استریپ در این نشست از همکاریاش در فیلم «شکارچی گوزن» با کارگردان مایکل چیمونو که چندی پیش درگذشت نیز یاد کرد. او در یادآوری سکانسی از این فیلم برای مخاطبان گفت: هوای خیلی گرمی بود، ۳۷ درجه و ما در تریلر بودیم.
وی افزود: باید فصل زمستان را نشان میدادیم و همه در پولیورهایی که پوشیده بودیم عرق کرده بودیم و میتوانید در فیلم هم ببینید که من کاملا خیس بودم. همه مان اینطور بودیم جز رابرت (دنیرو) که میتواند کاملا بر بدنش کنترل داشته باشد و با وجود لباسی که کاملا خیس بود، خودش سرحال بود. اگر از من بپرسید که از مایکل چه خاطرهای دارم باید به این کلیپ نگاه کنید تا متوجه شوید چرا او را همیشه نیمه برهنه پشت دوربین به خاطر میآورم.
استریپ از اولین نقشش که اسکار برایش به همراه داشت نیز یاد کرد و با یادآوری فیلم «کرامر علیه کرامر» اعتراف کرد که همیشه به همه دستاندرکاران ساخت این فیلم فکر میکند و بازیگرانی که خودشان در بسیاری از موارد دیالوگهای خود را نوشته بودند.
وی افزود: متن فیلمنامه خیلی مبهم بود مخصوصا در بخشی که در دادگاه میگذرد. برای همین رابرت بنتون به سراغ ما آمد و از ما خواست برای پیشبرد کار مشارکت کنیم. هر یک از ما آن سکانس را نوشتیم و بعد به بهترین متن رای دادیم تا آن اجرا شود و من بودم که برنده شدم. بعد با هارولد پینتر همکاری کردم…
استریپ درباره ایفای نقش مارگارت تاچر هم صحبت کرد و گفت با وجود این که سیاستهای او مورد تاییدش نیست اما او پیشگامی تاچر در محیطی کاملا مردانه را تحسین میکند.
استریپ در حالی که کلیپی از بازی خودش در نقش تاجر را به نمایش میگذاشت گریزی هم به هیلاری کلینتون زد و با حمایت از وی گفت همین اتفاق امروز دارد برای هیلاری کلینتون میافتد. مردم فکر میکنند او باید بهتر حرف بزند در حالی که او باید بهتر فکر کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- با حضور مریل استریپ؛ ساخت «شیطان پرادا میپوشد۲» آغاز شد
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- خبرهایی از ساخت دنباله «شیطان پرادا میپوشد»/ دیزنی هنوز تایید نکرده است
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





