مریل استریپ با چشمانی اشکبار در شب افتتاحیه هفتادو هفتمین جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری را پذیرفت.
به گزارش سینماسینما، مریل استریپ نخل طلای افتخاری خود را دیشب (سه شنبه) در جشنواره فیلم کن در حالی پذیرفت که با تشویق شدید ۲ دقیقهای و در حالی که همه حضار ایستاده بودند، از او استقبال شد.
این بازیگر ۷۴ ساله برنده ۳ جایزه اسکار، جایزه خود را از دست ژولیت بینوش، بازیگر مشهور فرانسوی که خودش هم احساساتی شده بود، دریافت کرد. بینوش به استریپ گفت: وقتی شما را روی پرده میبینم، شما را نمیبینم … این قدرت از کجا میآید؟ با همین قدرت به دنیا آمده اید؟

بینوش همچنین از استریپ به عنوان یک گنج بینالمللی یاد کرد و با نام بردن از محبوبترین نقشهای استریپ، از «انتخاب سوفی» تا «جولی و جولیا» گفت: شما نگاه ما به سینما را تغییر دادید.
استریپ در سخنرانی خود از کن به خاطر استقبال پس از ۳۵ سال تشکر کرد. او آخرین بار با فیلم «فرشتگان شیطان» در سال ۱۹۸۹ در کن حضور داشت. وی درباره کلیپی که از نقش های ماندگارش تهیه شده بود، گفت: مثل نگاه کردن از پنجره قطار سریع السیر بود، تماشای پرواز جوانیام تا میانسالی، درست به جایی که امشب روی این صحنه ایستادهام.
وی افزود آخرین باری که در کن حضور داشت مادر سه فرزند بود، نزدیک به ۴۰ سال داشت و فکر میکرد کارش به پایان رسیده است.
استریپ سخنرانی خود را با گفتن این جمله به پایان رساند: خیلی متشکرم که از چهره من خسته نشدید و از قطار پیاده نشدید.
این بازیگر نمادین و پرکار در طول تقریباً پنج دهه فعالیت حرفهای خود ۲۱ بار نامزد اسکار شده و ۳ بار برای «کرامر علیه کرامر» (۱۹۸۰)، «انتخاب سوفی» (۱۹۸۳) و «بانوی آهنین» (۲۰۱۲) این جایزه را دریافت کرده است.
مراسم سهشنبه شب و شب افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۴ تا حدی با مضمون استریپ چیده شده بود و حتی موسیقی فیلم «مامامیا» روی فرش قرمز پخش میشد.
امسال جورج لوکاس نیز در مراسم اختتامیه نخل طلای افتخاری را دریافت خواهد کرد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- با حضور مریل استریپ؛ ساخت «شیطان پرادا میپوشد۲» آغاز شد
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- خبرهایی از ساخت دنباله «شیطان پرادا میپوشد»/ دیزنی هنوز تایید نکرده است
- نخل طلا، خون تازه به سینمای تازه نفس آمریکا داد/ یادداشت محمد حقیقت از کن
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به محمد رسولاف
- برگزیدگان جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ نخل طلا به «آنورا» تعلق گرفت
- دو جایزه «دانه انجیر معابد» بخش جنبی کن؛ جایزه فیپرشی کن به فیلم رسولاف رسید
- معرفی برگزیدگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن/ «سگ سیاه» بهترین فیلم شد
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم رسولاف/ درگیریهای یک قاضی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





