تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۴:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 40485

مسافرانفیلم جدید و علمی تخیلی «مسافران» به صدر فهرست فروش هفتگی پرفروش ترین‌های گیشه بین‌الملل سینمای جهان راه یافت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، فیلم «مسافران» با بازی « جنیفر لاورنس»، «کریس پرت» و «مایکل شین» با فروش ۳۲٫۵ میلیون دلاری در ۶۵ کشور جهان بهترین عملکرد خارجی را در میان تمامی محصولات هالیوودی به نام خود ثبت کرد و مجموع فروش بین‌المللی خود را به بیش از ۱۴۷ میلیون دلار رساند.

این فیلم که دربارهٔ یک سفینه فضایی است که هزاران نفر را به سیاره‌ای دور دست می‌برد، در اولین هفته نمایش در سینماهای چین ۱۷٫۵ میلیون دلار در ۱۲ هزار سالن سینما فروخت و در سینماهای آلمان نیز با ثبت فروش ۲٫۵ میلیون دلار برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین‌ فیلم شد.

سینماهای فرانسه نیز پس از سه هفته نمایش تاکنون ۸٫۱ میلیون دلار برای فیلم علمی-تخیلی «مسافران» فروخته‌اند و مجموع فروش این فیلم در برزیل نیز در دومین هفته نمایش به ۵٫۷ میلیون دلار رسیده است.

فیلم «روگ وان: داستانی از حنگ ستارگان» که بر اساس مجموعه فیلم‌های اصلی «جنگ ستارگان» ساخته شده نیز با اضافه کردن ۲۱٫۹ میلیون دلار در ۵۱ کشورئ جهان، به مجموع فروش خارجی بالغ بر ۴۸۱ میلیون دلار رسید. ضمن این که این فیلم با رساندن فروش خود در سینماهای آمریکا به ۴۹۸٫۹ میلیون دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران شده سال ۲۰۱۶ آمریکا را از انیمیشن «در جستجوی دُری» گرفت.

انیمیشن «موآنا» محصول دیزنی نیز با اضافه کردن ۱۶٫۹ میلیون دلار از محل ۴۰ کشور خارجی، فروش گیشه بین المللی و جهانی خود را به ترتیب به بیش از ۲۵۱ و ۴۸۲ میلیون دلار افزایش داد.

فیلم موزیکال «لالا لند» ساخته «دیمن شزل» برنده جایزه بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب که توزیع بین‌المللی آن بر عهده کمپانی «لاینزگیت» است نیز در آخر هفته میلادی که گذشت ۱۷٫۸ میلیون دلار فروخت و فروش جهانی خود را به به رقمی بالغ بر ۱۲۸٫۹ میلیون دلار رساند.

فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» که پیش‌درآمدی بر مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» است نیز با فروش ۳٫۱ میلیون دلاری‌اش در ۵۱ کشور جهان، فروش خارجی خود را به بیش از ۵۷۱ میلیون دلار ارتقاء داد و در این میان چین با ۸۵٫۸ میلیون دلار همچنان بهترین بازار خارجی این فیلم است. فرانسه، ژاپن و کره حنوبی نیز به ترتیب بیش از ۶۷، ۶۱ و ۳۹٫۵ میلیون دلار برای این فیلم فروخته‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها