اسامی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۲ اعلام شد و فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلمهای بینالمللی نامزد شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، پس از یک سال پر تب و تاب برای گلدن گلوب و فشار از نظر بیتوجهی به تنوع نژادی در انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سرانجام با تغییراتی که در بدنه این انجمن ایجاد شد هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب شروع به کار کرد.
در بخش بهترین فیلم بینالمللی «کوپه شماره ۶»، «ماشین من را بران»، «دست خدا» و «مادران موازی» با «قهرمان» اصغر فرهادی در میان نامزدها جای گرفتهاند.
شماری از فیلمهای مطرح امسال چون «بلفاست»، «تیک، تیک…بوم»، «پیتزا لیکوریک»، «قدرت سگ»، «داستان وست ساید»، «تل ماسه» و «شاه ریچارد» در میان فهرست نامزدهای این جوایز جای دارند.
از جمله در بخش کارگردانی که کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، مگی جیلنهال برای «دختر گمشده»، استیون اسپیلبرگ برای «داستان وستساید» و دنی ویلنو برای «تل ماسه» نامزد شدهاند.
در بخش بهترین بازیگر زن یک فیلم موزیکال یا کمدی ماریون کوتیار برای «آنت»، آلانا هیم برای «پیتزا لیکوریک»، جنیفر لارنس برای «به بالا نگاه نکن»، اما استون برای «کروئلا» و ریچل زگلر برای «داستان وست ساید» نامزد جایزه شدهاند.
در میان بهترین بازیگران مرد فیلم درام نیز «ماهرشالا علی» برای «آواز قو»، خاویر باردم برای «ریکاردوس بودن»، بندیکت کامبربچ برای «قدرت سگ»، ویل اسمیت برای «شاه ریچارد» و دنزل واشینگتن برای «تراژدی مکبث» نامزد شدهاند.
لئوناردو دیکاپریو برای «به بالا نگاه نکن»، پیتر دینکلیچ برای «سیرانو»، اندرو گارفیلد برای «تیک، تیک… بوم»، کوپر هافن برای «پیتزا لیکوریک و آنتونی راموش برای «ارتفاعات» در بخش بهترین بازیگران مرد درام با هم رقابت میکنند.
«سیرانو»، «به بالا نگاه نکن»، «پیتزا لیکوریک»، «تیک، تیک، بوم…» و «داستان وست ساید» نامزدهای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی هستند و در بخش بهترین فیلم درام فیلمهای «بلفاست»، «کودا»، «تل ماسه»، «شاه ریچارد» و «قدرت سگ» با هم رقابت میکنند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





