انتشار آگهی استخدام کمپانی «نتفلیکس» برای جذب مدیر تولید هوش مصنوعی در میان اعتصابات بازیگران و نویسندگان آمریکا با انتقادات زیادی همراه شده است.
به گزارش سینماسینما، در حالی تولیدات هالیوودی تحت تاثیر اعتصاب بازیگران و نویسندگان تقریبا متوقف شده، کمپانی نتفلیکس در فکر توسعه استفاده از هوش مصنوعی است، موضوعی که یکی از دغدغههای اصلی بازیگران و نویسندگان اعتصاب کننده است.
کمپانی نتفلیکس به تازگی موقعیت شغلی مدیر محصول هوش مصنوعی (AI) را با درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار آگهی کرده است و این اقدام با انتقاد و اعتراضات زیادی همراه شده است.
هالیوود عملاً از ۱۴ جولای تعطیل شده است، زمانی که انجمن بازیگران سینمای آمریکا – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) به اعتصاب اتحادیه فیلمنامه نویسان همکار خود، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی پیوست.
هوش مصنوعی یکی از نگرانیهای اصلی چندین بازیگر مطرح از جمله «برایان کاکس» بوده است که هفته گذشته در جریان تظاهرات همبستگی در لندن، علیه این فناوری “ترسناک” موضع گرفت. این بازیگر ۷۷ ساله اسکاتلندی در سخنانی خود گفت: «موضوع دستمزدها یک چیز است، اما بدترین جنبه ایده کلی هوش مصنوعی و آنچه که هوش مصنوعی میتواند با ما انجام بدهد، است».
با این حال، حتی با وجود اینکه ترس از هوش مصنوعی مشاغل را از بین میبرد و شغل بازیگران را نیز با تهدید جدی رو به رو کرده، به نظر می رسد نتفلیکس همچنان در سرمایه گذاری خود در این فناوری مصمم است و یک موقعیتی برای مدیر محصول – پلتفرم یادگیری ماشین اگهی کرده که محدوده دستمزد کلی برای آن ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار در سال است.
اتحادیه بازیگران آمریکا، اولین اعتصاب خود را علیه کمپانیهای فیلم و تلویزیون در ۴۳ سال گذشته اخیرا آغاز کرده و مسائل اصلی آنها عبارتند از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانههای نمایش آنلاین و افزایش اساسی حداقل دستمزدها با توجه به تورم.
پیشتر، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز با اعلام اختلافات گسترده با استودیوهای فیلمسازی از ماه می اعتصاب سراسری خود را آغاز کرده است. این انجمن در یک سند طولانی پیشنهادهایی را برای افزایش حقوق و مزایای خود در پروژههای سینمایی و تلویزیونی اراده داده بود اما این پیشنهادها از سوی استودیوها پذیرفته نشد و آنها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.
این نخستین اعتصاب دوگانه (نویسندگان و بازیگران) در بیش از ۶۰ سال اخیر است و به نظر می رسد تا حد زیادی فعالیتهای عرصه فیلم و تلویزیون در آمریکا و جشنوارههای سینمایی را مختل کند.
منبع: ایسنا به نقل از ایندیپندنت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





