منتقدان فیلم زندگی «اوریانا فالاچی» روزنامهنگار معروف ایتالیایی را نپسندیدند.
این فیلم با عنوان «اوریانا» به کارگردانی «مارکو تورکو» حدود شش ماه پیش در دو قسمت از تلویزیون دولتی ایتالیا به نمایش درآمده بود و اخیرا در یک نسخه سینمایی ۱۰۶ دقیقهای در فرانسه اکران عمومی شده است.
منتقد هالیوود ریپورتر فیلم «اوریانا» را اثری ضعیف خوانده است که دارای اشتباهات تاریخی و فنی متعددی است به عنوان مثال در بازسازی مصاحبه «فالاچی» با حضرت امام (ره)، شهر قم شبیه شهرهای عربی و با درختان نخل به تصویر کشیده شده است و علاوه بر دیگر اشتباهات اساسی و فنی به بسیاری از رویدادهای مهم زندگی وی نمیپردازد و موسیقی فیلم نیز کاملا عربی است.
با توجه به عکس منتشر شده از بازیگر، هیچ شباهتی میان وی و حضرت امام خمینی (ره) وجود ندارد که این خود نشان از نابلد بودن دستاندرکاران این فیلم است. به گزارش بیبیسی، در این فیلم یک دانشجوی دورۀ دکترا به نام «لیزا» به سراغ «فالاچی» بازنشسته و بیمار با بازی «ویتوریا پوچینی»میرود تا به او در آرشیو کردن نوشتهها و مصاحبههایش کمک کند و بعد از این ملاقات در فلاشبکهای متعدد، فالاچی گذشتهاش را برای «لیزا» بازگو میکند.
اوریانا فالاچی یکی از مشهورترین روزنامهنگاران قرن بیستم بود که سابقه مصاحبه با بسیاری از رهبران سیاسی جهان از جمله آیتالله خمینی (ره)، «یاسر عرفات»، «ذوالفقار علی بوتو»، «محمد رضا پهلوی»، «ایندیرا گاندی»، «معمر قذافی» و «هنری کیسینجر» را در کارنامه کاری خود داشت.
او در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶ در سن هفتاد و شش سالگی در بیمارستانی در شهر فلورانس ایتالیا بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





