رومن پولانسکی در نشست خبری آخرین ساختهاش در جشنواره کن گفت: «خطری سینما را تهدید نمیکند.»
به گزارش سینماسینما، این کارگردان ۸۳ ساله در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل مردم به تماشای فیلم در سینماها و حتی جشنواره کن با رشد سرویسهای VOD (ارائه ویدئو بر اساس درخواست مشتری) چون نتفلیکس، کاهش مییابد یا خیر؟ گفت: فکر نمیکنم خطری سینما را تهدید کند، چرا که فکر میکنم مردم تنها برای کیفیت صدا و تصویر و صندلیهای راحتتر به سینما نمیروند بلکه هدف اصلی آنها شرکت در تجربه تماشای فیلم در کنار سایر تماشاگران است.
او ادامه داد:این همواره در طول تاریخ بشریت صادق بوده است و مردم چه در یک آمفیتئاتر یونانی و یا در یک سیرک رومی، دوست دارند چیزها را در کنار یکدیگر به عنوان تماشاچی تجربه کنند. این تجربه کاملا متفاوتی است که به عنوان مثال فیلمی کمدی را در خانه و به تنهایی تماشا کنید و یا با دیگران در سینما.
جدیدترین ساخته «رومن پولانسکی» با عنوان «بر اساس یک داستان واقعی» در روز یازدهم جشنواره کن در بخش غیررقابتی جشنواره کن به روی پرده رفت.
در فیلم «براساس یک داستان واقعی» که با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته «دلفین دویگان» و با فیلمنامه مشترک از «پولانسکی» و «الیور آسایاس» ساخته شده، «امانوئل سنیه»، بازیگر فرانسوی که پیش از این سابقه همکاری با «پولانسکی» در فیلم «ونوس در پوست خز» را دارد، در کنار «اوا گرین» نقشهای اصلی را بر عهده دارند.
فیلم «بر اساس داستان واقعی» درباره یک زن رماننویس است که اخیرا یک کتاب بسیار موفق به چاپ رسانده است. وی در مراسم امضای کتابش با زنی مرموز آشنا میشود و در حالی که این دو در ابتدا رابطهای دوستانه دارند اما پس از مدتی همه چیز تغییر میکند و زندگی زن رماننویس در کنترل این زن تازه وارد قرار میگیرد.
کارگردان فیلمهایی چون «چاقو در آب»، «تنفر»، «بنبست»، «قاتلین بیباک خونآشام»، «بچه رزماری»، «محله چینیها» و «پیانیست»، در سال ۲۰۱۳ نیز فیلم «ونوس در خز» را به بخش رقابتی کن آورده بود، فیلمی که در نهایت جایزه سزار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
- زنی قدرتمند که صحنه را تصاحب میکند/ نگاهی به فیلم «ونوس در پوست خز»
- کارآگاهان سینمایی (بخش هشتم)/ داستان یک زندانی ترفیع مقام گرفته/ ژرژ پیکار در «افسر و جاسوس»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





