رومن پولانسکی در نشست خبری آخرین ساختهاش در جشنواره کن گفت: «خطری سینما را تهدید نمیکند.»
به گزارش سینماسینما، این کارگردان ۸۳ ساله در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل مردم به تماشای فیلم در سینماها و حتی جشنواره کن با رشد سرویسهای VOD (ارائه ویدئو بر اساس درخواست مشتری) چون نتفلیکس، کاهش مییابد یا خیر؟ گفت: فکر نمیکنم خطری سینما را تهدید کند، چرا که فکر میکنم مردم تنها برای کیفیت صدا و تصویر و صندلیهای راحتتر به سینما نمیروند بلکه هدف اصلی آنها شرکت در تجربه تماشای فیلم در کنار سایر تماشاگران است.
او ادامه داد:این همواره در طول تاریخ بشریت صادق بوده است و مردم چه در یک آمفیتئاتر یونانی و یا در یک سیرک رومی، دوست دارند چیزها را در کنار یکدیگر به عنوان تماشاچی تجربه کنند. این تجربه کاملا متفاوتی است که به عنوان مثال فیلمی کمدی را در خانه و به تنهایی تماشا کنید و یا با دیگران در سینما.
جدیدترین ساخته «رومن پولانسکی» با عنوان «بر اساس یک داستان واقعی» در روز یازدهم جشنواره کن در بخش غیررقابتی جشنواره کن به روی پرده رفت.
در فیلم «براساس یک داستان واقعی» که با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته «دلفین دویگان» و با فیلمنامه مشترک از «پولانسکی» و «الیور آسایاس» ساخته شده، «امانوئل سنیه»، بازیگر فرانسوی که پیش از این سابقه همکاری با «پولانسکی» در فیلم «ونوس در پوست خز» را دارد، در کنار «اوا گرین» نقشهای اصلی را بر عهده دارند.
فیلم «بر اساس داستان واقعی» درباره یک زن رماننویس است که اخیرا یک کتاب بسیار موفق به چاپ رسانده است. وی در مراسم امضای کتابش با زنی مرموز آشنا میشود و در حالی که این دو در ابتدا رابطهای دوستانه دارند اما پس از مدتی همه چیز تغییر میکند و زندگی زن رماننویس در کنترل این زن تازه وارد قرار میگیرد.
کارگردان فیلمهایی چون «چاقو در آب»، «تنفر»، «بنبست»، «قاتلین بیباک خونآشام»، «بچه رزماری»، «محله چینیها» و «پیانیست»، در سال ۲۰۱۳ نیز فیلم «ونوس در خز» را به بخش رقابتی کن آورده بود، فیلمی که در نهایت جایزه سزار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
- زنی قدرتمند که صحنه را تصاحب میکند/ نگاهی به فیلم «ونوس در پوست خز»
- کارآگاهان سینمایی (بخش هشتم)/ داستان یک زندانی ترفیع مقام گرفته/ ژرژ پیکار در «افسر و جاسوس»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





