کیت بلانشت بازیگر برنده دو اسکار اعلام کرد تصمیمش برای خداحافظی از عرصه بازیگری جدی است.
به گزارش سینماسینما، کیت بلانشت در گفتوگوی اخیر خود با مجله رادیو تایمز تأکید کرد: «خانوادهام هر بار که این تصمیم را اعلام میکنم نگران میشوند، اما این بار قصد دارم واقعاً بازیگری را کنار بگذارم. زندگی من به این حرفه محدود نیست و میخواهم به کارهای دیگری بپردازم.»
آخرین نقشآفرینی سینمایی بلانشت در فیلم مهیج «کیف سیاه» به کارگردانی استیون سودربرگ بود که در ماه مارس اکران شد. او در این فیلم در کنار مایکل فاسبندر در نقش یک جاسوس متأهل ظاهر شد.
بلانشت که تاکنون دو جایزه اسکار (بهترین بازیگر زن برای «یاسمن غمگین» در ۲۰۱۴ و بهترین بازیگر مکمل زن برای «هوانورد» در ۲۰۰۵) و دو جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز (برای «من آنجا نیستم» در ۲۰۰۷ و «تار» در ۲۰۲۲) را از آن خود کرده است، همچنان پروژههای متعددی در دست تولید دارد.
او اخیراً فیلمبرداری پروژه جدید جیم جارموش با عنوان «پدر، مادر، خواهر، برادر» را به پایان رسانده که قرار است در سال ۲۰۲۵ اکران شود. بلانشت همچنین در حال کار روی فیلم کمدی علمی-تخیلی «آلفا گنگ» به کارگردانی دیوید و ناتان زلنر در مقام بازیگر و تهیهکننده است.
با این وجود، بلانشت در مصاحبه اخیر خود به ناراحتیهایش از زندگی به عنوان یک بازیگر مشهور اشاره کرد: «همیشه احساس کردهام در حاشیه هستم. با کنجکاوی وارد هر فضایی میشوم، بدون آنکه انتظار پذیرفته شدن داشته باشم. تمام عمرم را صرف عادت کردن به این احساس ناخوشایند کردهام.»
او در ادامه افزود: «هیچکس به اندازه خودم برایم کسلکننده نیست. دیگران را به مراتب جذابتر مییابم. خودم را به طرز غریبی خستهکننده میدانم.»
این تصمیم بلانشت در حالی مطرح میشود که او همچنان از طریق شرکت تولیدی خود به نام «دِرتی فیلمز» بر روی پروژههای سینمایی نظیر «قهرمانان» به کارگردانی بن استیلر فعالیت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «شیفت آخر» نماینده سوئیس شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





