تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۸:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30809

پاپ جوانپخش دو اپیزود نخست سریال «پاپ جوان» به کارگردانی پائولو سورنتینو فیلمساز ایتالیایی برنده اسکار با استقبال کم‌سابقه مخاطبان تلویزیون در ایتالیا روبه‌رو شد.

به گزارش سینماسینما، اولین سریال کارنامه حرفه‌ای سورنتینو بالاخره از جمعه گذشته (۲۱ اکتبر) از شبکه «اسکای» روی آنتن رفت و به‌طور متوسط حدود یک میلیون بیننده را پای گیرنده‌هایشان نشاند.

این نخستین‌بار است که افتتاحیه یکی از تولیدات این شبکه در ایتالیا با چنین استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان تلویزیون روبه‌رو می‌شود، تا جایی که «پاپ جوان» حتی رکورد جذب مخاطب سریال پرطرفداری همچون «بازی تاج و تخت» را نیز پشت سر گذاشته است.

به گزارش «ورایتی»، دو اپیزود نخست سریال ده قسمتی «پاپ جوان» با بازی جود لا در نقش یک پاپ محافظه‌کار اما متفاوت و دایان کیتن در نقش راهبه، از جمعه گذشته در ایتالیا روی آنتن رفت و با استقبالی کم‌‌سابقه از سوی مخاطبان تلویزیون – شبکه «اسکای» – روبه‌رو شد.

«پاپ جوان» اولین‌بار سپتامبر گذشته در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و به دنبال واکنش تحسین‌آمیز اغلب منتقدان، سروصدای زیادی به راه انداخت. با این حال، سریال سورنتینو همچنان نیاز به جذب مخاطب بیش‌تری دارد و این در حالی است که موانعی کلیدی از جمله واکنش منفی واتیکان به مضمون سریال، ممکن است از جذب مخاطب بیش‌تر جلوگیری کند.

واتیکان با انتقاد شدید از فیلمساز ایتالیایی برنده اسکار در نقدی که در نشریه هفتگی خود درباره «پاپ جوان» به چاپ رسانده است، ساخته سورنتینو را به طرزی افراطی لبریز از شخصیت‌هایی کاریکاتورگونه توصیف کرده که صرفا با هدف جذب مخاطب امریکایی به تصویر کشیده شده‌اند.

جود لا بازیگر سرشناس انگلیسی در سریال سورنتینو در نقش شخصیتی امریکایی به نام «لنی بلاردو» ظاهر شده که به عنوان «پاپ پیوس سیزدهم» به جهانیان معرفی می‌شود اما کابوس‌های شخصی‌اش لبریز از آشوب و مفاهیم متضاد است. سورنتینو در نشست پرسش و پاسخ سریال که در ونیز برگزار شد، شدیدا تاکید کرده به‌هیچ‌وجه قصد سرشاخ شدن با کلیسای کاتولیک را نداشته است.

کارگردان ۴۶ ساله در ادامه موضع خود را در برابر واکنش‌های احتمالی واتیکان به صراحت اعلام کرد: «این مشکل واتیکان است، نه من. و اصلا حتی نمی‌شود اسم مشکل رویش گذاشت. خصوصا اگر بیش‌تر صبوری به خرج بدهند و سریال را تا آخر دنبال کنند متوجه می‌شوند که ما خیلی ساده تلاش کردیم کنجکاوی و صداقت را به چالش بکشیم بی‌آن که موضع تحریک‌آمیزی داشته باشیم.» کارگردان «زیبایی بزرگ» اضافه کرد: «قصدمان واکاوی تضادها و دشواری‌ها و جنبه‌های مسحورکننده کشیش‌ها و راهبه‌ها بوده و کسی‌که تا حد زیادی با دیگران متفاوت است: پاپ»

شبکه اسکای پخش «پاپ جوان» در کشورهای بریتانیا، آلمان، ایرلند و اتریش را از پایان اکتبر آغاز می‌کند و این در حالی است که شبکه «اچ بی او» هنوز تاریخ قطعی پخش این سریال در ایالات متحده را اعلام نکرده است.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها