کلاوس ادر پس از ۳۸ سال از ریاست فدراسیون بینالمللی منتقدان فیپرشی کنارهگیری کرد.
به گزارش سینماسینما، کلاوس اِدِر منتقد کهنهکار آلمانی پس از ۳۸ سال حضور در سمت دبیرکلی فیپرشی، فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم از سمت خود کناره گرفت.
وی که ۸۵ ساله است در نامهای خطاب به اعضای فیپرشی نوشت: زمان خداحافظی است. دلیل؟ سن و سلامتی. کار روزانه غیرقابل مدیریت شده و تقریباً هیچ امکانی برای تماسهای شخصی، ایدههای جدید و تفکر باقی نمیگذارد.
وی همچنین نوشت که احتمالا مدت زیادی در این سمت بوده و افزود: فوقالعاده بود. هنوز میتوانم با اشتیاقی که برای تماشای فیلم دارم به زندگی ادامه بدهم.
ادر که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۷ برنامهنویس جشنواره فیلم مونیخ نیز بود، افزود: کارهای زیادی هست که میخواستم انجام دهم ولی سینما هنوز هم مثل خانه من است و میتوانم تمام فیلمهایی را که ممکن بود از دست بدهم، تماشا کنم.
بر اساس اساسنامه فیپرشی، دبیرکل بعدی به پیشنهاد هیئت مدیره یا مجمع عمومی برای یک دوره ۴ ساله انتخاب خواهد شد و این امکان وجود دارد که بدون محدودیت هر ۴ سال یکبار برای دوره بعد انتخاب شود.
وظایف اصلی دبیرکل فیپرشی، انجام کارهای اصلی فدراسیون، انجام وظایف و تصمیمات هیئت مدیره، تهیه بولتن اطلاعات و بخشنامههایی برای اعضا و اطمینان از رعایت اساسنامه و مقررات است.
فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم (فیپرشی) از سازمانهای ملی منتقدان فیلم است که توسط افراد حرفهای و روزنامهنگاران فیلم از سراسر جهان برای ارتقا و توسعه فرهنگ فیلم تلاش میکند. این فدراسیون سال ۱۹۳۰ در بروکسل تأسیس شد و اکنون دارای عضو در بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان است. این فدراسیون ۲ نوع جایزه اهدا میکند که اولی جایزه فیپرِشی است که در بیشتر جشنوارههای معتبر فیلم جهان با داوری آثار همان جشنواره اهدا میشود و دومی جایزه بزرگ فیپرشی است که از سال ۲۰۰۹ در جشنواره سن سباستین به برترین فیلم تولید شده در ۱۲ ماه گذشته داده میشود.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گلدن گلوب ۲۰۰ منتقد خارجی میپذیرد/ فقط برای رای دادن، نه عضویت
- حامد سلیمانزاده در گفتوگو با سینماسینما/ اصغر فرهادی، نام دوستداشتنی برای جشنواره کن است
- حامد سلیمانزاده یکی از داوران فیپرشی در جشنواره کن شد
- “مارتین ادن” برنده جایزه فیپرشی جشنواره تورنتو
- حضور یک ایرانی در جمع داوران فیپرشی جشنواره برلین
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





