تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۷:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81408

فیلم «پلنگ سیاه» توانست ضمن ثبت یک رکورد تاریخی در سینمای آمریکا، مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۷۰۰ میلیون دلاری عبور دهد.

به گزارش سینماسینما، فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی، در دومین هفته نمایش در بیش از چهار هزار سالن سینمایی آمریکا به روی پرده رفت و به فروش ۱۰۸ میلیون دلاری دست یافت تا پس از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» دومین فیلم پرفروش‌تاریخ سینمای آمریکا در هفته دوم نمایش نام گیرد.

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۵ در دومین هفته نمایش در آمریکا به فروش ۱۴۹ میلیون دلاری دست یافته بود و فروش هفته دوم «پلنگ سیاه» در سینماهای آمریکا حالا از «دنیای ژوراسیک» (۲۰۱۵، ۱۰۶ میلیون دلار) و «انتقام‌جویان» (۲۰۱۲، ۱۰۳ میلیون دلار) پیشی گرفته است.

این فیلم که هجدهمین اثر در دنیای سینمایی مارول به کارگردانی «رایان کوگلر» است، تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکا و ۳۰۴ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان (گیشه بین‌الملل) فروخته تا مجموع فروش جهانی ۷۰۴ میلیون دلار را تا به امروز ثبت کرده باشد.

در این فیلم «چادویک بوزمن» در نقش پلنگ سیاه در کنار بازیگرانی چون «مایکل بی.جردن»، «لوپیتا نیونگو»، «دانای گوریرا»، «مارتین فریمن»، «فارست ویتاکر» و «اندی سرکیس» به ایفای نقش پرداخته‌ است.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها