پیتر جکسون میگوید دارد روی ۳ فیلمنامه کار میکند و بازنشسته نشدهاست.
به گزارش سینماسینما، در حالی که ۱۱ سال از ساخت آخرین فیلم داستانی پیتر جکسون میگذرد، این فیلمساز برنده اسکار که «ارباب حلقهها» را در کارنامه دارد، درباره آینده سینمایی خود حرف زده است.
اگرچه او پس از «هابیت: نبرد پنج ارتش» در سال ۲۰۱۴ فیلم بلندی کارگردانی نکرده است، اما چند مستند درباره جنگ جهانی اول ساخته که مستند خیرهکننده «آنها نباید پیر شوند» ۲۰۱۹ از جمله آنهاست.
حالا جکسون قاطعانه میگوید که از فیلمسازی بازنشسته نشده و در حال کار برای ساخت ۳ فیلمنامه مختلف است.
وی گفته است: نه، من بازنشسته نشدهام و در حال حاضر مشغول نوشتن ۳ فیلمنامه مختلف هستم. ما در حال تولید و نوشتن «شکار گالوم» هستیم که قرار است اندی سرکیس سال آینده آن را کارگردانی کند. من از ساخت مستندها لذت بردهام، چه نشان دهند که من پیر شدهام یا نه و بدیهی است که پروژه «برگرد» بیتلز هم هست که عالی است و احتمالاً ادامه خواهد داشت.
بنابراین می توان نتیجه گرفت که جکسون سینما را رها نمیکند. در حالی که «شکار گالوم» در حال پیشرفت است، مشخص نیست که آیا جکسون در آینده نزدیک دوباره روی صندلی کارگردانی خواهد نشست یا خیر. همیشه این احتمال وجود دارد که ۳ فیلمنامه معمایی که او در حال شکل دادن به آنهاست، برای ساخت به فیلمسازان دیگر واگذار شود، کما این که سرکیس قرار است ساخت «شکار گالوم» را برعهده بگیرد.
یکی از پروژههایی که طرفداران جکسون هنوز امیدوارند شاهد آن باشند، دنباله «ماجراهای تنتن» است که مدتها به تعویق افتاده و زمانی شایعه شده بود که جکسون پس از اسپیلبرگ در سال ۲۰۱۱، قسمت بعدی این فیلم را خواهد ساخت.
سه فیلم اول «ارباب حلقهها» به کارگردانی جکسون، مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند و گیشه جهانی را تسخیر کردند. هر فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در نهایت با «بازگشت پادشاه» در سال ۲۰۰۳ جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. جکسون سپس با سهگانه «هابیت» بازگشت که از نظر مالی موفق اما بسیار کمتر محبوب بود و در نهایت این مجموعه آخرین تجربه کارگردانی جکسون شد.
کارنامه فیلمسازی جکسون قبل از این که با این وقفه مواجه شود شامل «موجودات آسمانی»، «کینگ کونگ»، «استخوانهای دوستداشتنی»، «بد مزه» و «ترسناکها» است که به طرز غیرقابل باوری به دست فراموشی سپرده شدهاند.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- فیلمهایی که با قوانین جدید آکادمی اسکار نباید برنده جایزه میشدند
- از سرگیری تولید فیلم و سریال در نیوزیلند/ راه برای «آواتار» و «ارباب حلقهها» هموار شد
- جشنواره «سانتا باربارا» از بازیگر «ارباب حلقه ها» تجلیل میکند
- بازگشت کارگردان «ارباب حلقه ها» به سینما
- مرگبارترین فیلمهای سینمایی را بشناسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





