تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۸/۰۶ - ۱۸:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 191289

نماینده چین در رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ فیلم «زمین سرگردان ۲» است.

به گزارش سینماسینما، فیلم «زمین سرگردان ۲»‌ به سرویس استریم آکادمی اسکار اضافه شد تا مورد قضاوت اعضای آکادمی قرار بگیرد. فیلم «در شعله‌ها» پاکستان هم همین وضعیت را دارد و به این ترتیب این ۲ فیلم به صورت رسمی به رقابت بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ افزوده شده‌اند.

«زمین سرگردان» محصول ۲۰۱۹ به کارگردانی فرانت گوو با اقتباس از داستان کوتاهی به همین نام در سال ۲۰۰۰ ساخته و به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ چین بدل شد. امسال فرانچایز این فیلم که از نظر داستانی پیش درآمدی بر آن محسوب می‌شود، در ژانویه اکران شد و در روز نخست اکرانش در روز عید چینی، ۷۰ میلیون دلار در چین فروش کرد و در نهایت فروشش به بیش از ۶۰۴ میلیون دلار رسید.

این فیلم علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی با بازی اندی لاو، وو جینگ و لی ژئوجیان ساخته شده و با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شده‌است. در راتن تومیتوز، این فیلم با ۱۹ نقد امتیاز ۸۰٪ دریافت کرده و متاکریتیک بر مبنای نظر ۷ منتقد، امتیاز ۵۶ از ۱۰۰ را به فیلم داده است.

چین از سال ۱۹۷۹ بیش از ۲۰ فیلم برای اسکار ارسال کرده که ۲ فیلم از این میان نامزدی اسکار را کسب کرده‌اند و هر ۲ ساخته ژانگ ییمو هستند، اما هنوز هیچ فیلم چینی موفق به دریافت اسکار بین‌المللی نشده است.

این کشور سال پیش «چشم‌انداز زیبا» ساخته ون میو را به اسکار فرستاد و سال ۲۰۲۱ «صخره نوردان» ژانگ ییمو نماینده چین در اسکار بود. ژانگ ییمو امسال ۲ فیلم اکران کرده که با اقبال زیادی هم روبه‌رو شدند. تاکنون فیلم‌های ژانگ ییمو ۸ بار نماینده چین در اسکار بوده‌اند.

ژانگ همچنین به عنوان نماینده هنگ‌کنگ، سومین نامزدی دریافت جایزه اسکار را کسب کرد. تنها کارگردان چینی دیگری که چندین بار برای اسکار انتخاب شده چن کایگه است که فیلم‌هایش ۲ بار نماینده سرزمین اصلی چین و یک بار هنگ‌کنگ بوده و یک نامزدی اسکار برای هنگ کنگ کسب کرده است.

فهرست فیلم‌های بین‌المللی که اکنون در لیست اسکار جای دارند شامل ۸۷ فیلم است که به این معنی است در پایان زمان اعلام شده ۷ کشور دیگر به لیست اضافه شدند که پاکستان و چین جدیدترین‌شان هستند.

بورکینافاسو هم ۵ روز پیش برای دومین بار به رقابت اسکار رفت و فیلم «سیرا» را که در برلیناله حضور داشت به اسکار معرفی کرد.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

 

آخرین ها