در حالی که سینماهای آمریکا از اکران فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» ساخته وودی آلن خودداری کردند، چین قصد نمایش فیلم را دارد.
به گزارش سینماسینما، مقامات چینی که معمولا برای انتخاب فیلمهای خارجی حساسیت زیادی به خرج میدهند، فیلم تحریم شده وودی آلن را از این امر مستثنی دانستند.
در حالی که چین فیلمی چون «سرزمین آوارگان» را به دلیل اظهارنظرهای کارگردان آن از نمایش در این سرزمین محروم کرده است، فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» وودی آلن اجازه اکران در بزرگترین بازار سینمایی جهان را به دست آورده است.
گرچه پیشتر فیلمهای «نیمه شب در پاریس» و «به سوی رم با عشق» وودی آلن در جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای به نمایش درآمده است، اما «یک روز بارانی در نیویورک» اولین فیلم آلن خواهد بود که امکان اکران سینمایی کامل در این کشور را کسب میکند.
به این ترتیب چین سومین کشور بزرگی خواهد بود که این فیلم وودی آلن را به نمایش درمیآورد. این در حالی است که نمایش سریال مستند «آلن در برابر فارو» که بار دیگر ادعاهای قدیمی دختر خوانده آلن را علیه وی مطرح ساخت و به تازگی از شبکه اچبیاو منتشر شد، بار دیگر این کارگردان کهنهکار را در مظان اتهام قرار داد.
فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و با ادعاهای دختر خوانده آلن بلافاصله بازیگران فیلم از حضور در آن ابراز تاسف کردند و گریفین نیومن، بازیگر فیلم، دستمزدش را به خیریه بخشید. دیگر بازیگران فیلم شامل تیموتی شالامه، سلنا گومز و ربکا هال نیز همین کار را انجام دادند.
وضعیت «یک روز بارانی …» در تابستان ۲۰۱۸ پیچیدهتر شد و آمازون با متوقف کردن قراردادش با وودی آلن از اکران آن خودداری کرد. در نهایت سال ۲۰۱۹ وودی آلن از این کمپانی برای این قرارداد ۶۸ میلیون دلاری شکایت کرد و در نهایت با توافق با آن، حقوق توزیع فیلم را به دست آورد.
با این حال فیلم هرگز اکران گستردهای در آمریکا نشد و پس از نمایشی کوتاه مدت در چند سینما راهی سرویس آنلاین نمایش شد. این فیلم که با بودجه ۲۴ میلیون دلاری ساخته شد در نهایت فروشی ۲۲ میلیون دلاری را در بازارهای اروپا، آمریکای لاتین و آسیا تجربه کرد. آخرین جایی که فیلم اکران شد، لهستان در تابستان ۲۰۱۹ بود و پس از آن شروع پاندمی موجب توقف اکران شد.
چین میتواند به راحتی به بزرگترین بازار خارجی فیلم بدل شود و جای فرانسه و ایتالیا را که با فروش بالغ بر ۴.۲ میلیون دلار از آن استقبال کردهاند، بگیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- جایزه دستاورد هنری جشنواره فیلم شانگهای به «مرد خاموش» رسید
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- دو جایزه جشنواره شانگهای به ایرانیها رسید
- «علت مرگ: نامعلوم» نامزد چهار جایزه جشنواره بینالمللی شانگهای شد
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





