تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۲۰:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 179454

سینمای کره جنوبی به عنوان سومین کشور، نماینده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما،‌ شورای فیلم کره جنوبی، فیلم «تصمیم به رفتن» ساخته «پارک چان ووک» را به عنوان نماینده این کشور در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

این فیلم مهیج عاشقانه در ماه می در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را برای «پارک جان ووک» به ارمغان آورد.

داستان این فیلم درباره کارآگاهی با بازی «پارک هیل» است که مسئول تحقیقات جنایی پس از سقوط مردی از قله کوه را بر عهده دارد و به مظنون اصلی پرونده که همسر مرد کشته شده با بازی «تانگ وی» است، علاقه‌مند می‌شود.

شورای فیلم کره جنوبی در توضیح دلیل انتخاب فیلم «تصمیم به رفتن» اعلام کرد: «با توجه به ویژگی های جوایز آکادمی، سبک هنر ساده فیلم، شناخته شدن نام کارگردان و همچنین توانایی ساخت و کارگردانی، امکان موفقیت در گیشه آمریکای شمالی و توانایی توزیع کنندگان خارج از کشور، این فیلم مناسب‌ترین انتخاب بوده و انتظار داریم با استقبال خوبی مواجه شود.»

این فیلم تاکنون به ۱۹۲ کشور جهان فروخته شده و فروشی نزدیک به فیلم «انگل» ساخته «بونگ جون-هو»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کره جنوبی دارد.

سینمای کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ با فیلم «اَنگل» برای نخستین بار فاتح جایزه اسکار بین‌المللی شد و این فیلم به عنوان نخستین فیلم تاریخ این جوایز نام گرفت که همزمان جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت می‌کند.

پیش از این کشورهای ایرلند (یک دختر ساکت) و سوئیس (یک تکه آسمان) را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده بودند.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ پس از چند سال به شرایط قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته و کمیته اسکار کشورهای مختلف در نهایت تا سوم اکتبر (۱۱ مهر ماه) فرصت دارند تا با بررسی گزینه‌های مختلف در نهایت نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از اسکرین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها