کریستن استوارت، بازیگر آمریکایی با نخستین فیلم بلندش به کن آمده، تاثیر دونالد ترامپ بر صنعت سینما را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت باید بدترینها را انتظار داشته باشیم.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر که نخستین تجربه کارگردانی بلند خود را با فیلم «تاریخچه آب» (The Chronology of Water) در جشنواره فیلم کن ارائه کرده، در گفتوگو با هالیوود ریپورتر گفت: «ما در جهانی زندگی میکنیم که در هر لحظه در حال فروپاشی است… همه با نگرانی پشتسرمان را نگاه میکنیم و میگوییم این لغزش و سقوط واقعاً ترسناک است.»
او در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر تعرفههای پیشنهادی ترامپ بر صنعت فیلم گفت: «ما هر روز دربارهاش صحبت میکنیم، اینکه چه خواهد شد؟ نه اینکه قبل از این خطرناک نبود، اما حالا در شکلی بسیار عینی. سایه ترامپ تیره و بسیار تاریک است… باید بدترینها را انتظار داشته باشیم و برای بهترینها بجنگیم.»
فیلم «تاریخچه آب» با بازی ایموجن پوتس، تارا برچ و ارل کیو ساخته شده و اقتباسی از خاطرات لیدیا یوکنویچ است که در کودکی توسط پدرش مورد سوءاستفاده قرار گرفت و سپس موفق شد با بورسیه دانشگاهی وارد کالج شود، اما مسیر زندگیاش از کنترل خارج شد.
پیتر بردشا، منتقد ارشد فیلم در روزنامه گاردین، نقد مثبتی بر این فیلم نوشت و آن را «اجرایی شبیه شعرخوانی از درد و خشم» توصیف کرد که «سفر نویسندهای را بازگو میکند که تلاش دارد تجربههای خام زندگیاش را بازیابی کند و آنها را به موفقیت ادبی بدل سازد.» او همچنین این فیلم را اثری صادقانه و صمیمی دانست و گفت استوارت بازیهای قوی و هوشمندانهای را در این فیلم هدایت کرده است.
فیلم «تاریخچه آب» در بخش «نگاهی نو» (Un Certain Regard) جشنواره کن به نمایش درآمد؛ بخشی که فیلمهایی از اسکارلت جوهانسون و هریس دیکینسون، دیگر بازیگران تازه پا به عرصه کارگردان گذاشته نیز در آن حضور دارند.
استوارت همچنین اشاره کرد که برای ساخت این فیلم با سدهایی در صنعت سینما روبهرو بوده است. او در گفتوگویی که مجله ورایتی گزارش کرده، گفت: «یک تصور غلط و مزخرف وجود دارد که برای ساخت فیلم باید تجربه یا مهارت فنی خاصی داشته باشی و این به نوعی محافظت از تجارت است. این نگاه، کاملا مردسالارانه است… هر کسی که حرفی برای گفتن داشته باشد، میتواند فیلم بسازد.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- حامد سلیمانزاده در گفتوگو با سینماسینما/ اصغر فرهادی، نام دوستداشتنی برای جشنواره کن است
- فردا اسامی فیلمهای حاضر در جشنواره کن اعلام میشود
- دیوید کراننبرگ «جنایتهای آینده» را میسازد
- کریستن استوارت، نقش پرنسس دایانا را بازی خواهد کرد/ سه روز از زندگی دایانا اسپنسر
- داور کن به پوشیدن کفش پاشنهدار اعتراض کرد/ پابرهنه روی فرش قرمز
- استقبال از ساخته اسپایک لی در کن
- اعتراض نمادین زنان روی فرش قرمز جشنواره کن
- آوا دوورنی، کریستن استوارت و دنی ویلنو داور جشنواره کن شدند
- شارلیز ترون در راهپیمایی علیه دونالد ترامپ/ حمله سایبری به جشنواره ساندنس
- کریستن استوارت یک مقاله تحقیقی جالب نوشت
- نسخه دوبله شده «کمپ ایکس ری» در شبکه نمایش خانگی توزیع شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





