گیشه تابستانی سینمای چین با رسیدن به ۲.۴۴ میلیارد دلار به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و این در حالی است که فیلمهای داخلی به مراتب عملکرد بهتری از فیلم های هالیوودی داشتند.
به گزارش سینماسینما، تاکنون چهار فیلم از جمله «گمشده در ستارهها» و درام جنایی «بدون شرط بندی» از مرز فروش دو میلیارد یوان در گیشه سینمای چین فراتر رفتهاند که رکورد دیگری برای گیشه تابستانی این کشور آسیایی محسوب میشود.
طبق گزارش اداره فیلم چین، درآمد فیلم های تابستانی امسال که از ژوئن تا آگوست را پوشش می دهد، از رکورد قبلی ۱۷.۷۸ میلیارد یوان که در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود، فراتر رفته است.
علیرغم اینکه ژانر فیلمهای ورزشی در بین تماشاگران فیلم چینی محبوبیت چندانی ندارد، فیلم «یکه و تنها» رکورد پردرآمدترین فیلم ورزشی داخلی در چین را شکست و تا روز جمعه بیش از ۸۵۰ میلیون یوان در گیشه فروخته است.
با این وجود فیلمهای هالیوودی عملکرد درخشانی در سینمای چین نداشتند. «باربی» با بازیگر نقش اصلی خود «مارگو رابی» که در بازارهای جهانی عملکرد خوبی داشته است، پس از تقریبا یک ماه اکران تنها ۲۴۶ میلیون یوان در چین به دست آورده است و فیلم جدید «تام کروز» با عنوان «ماموریت: غیرممکن- روزشمار مرگ قسمت اول» پس از بیش از یک ماه نمایش حدود ۳۵۰ میلیون یوان فروخته است.
بر اساس آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده، سینمای چین از ابتدای تابستان تاکنون در مجموع ۴۳۵ میلیون بلیت فروخته است.
گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته آن با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.
چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریعتر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.
باید منتظر ماند و دید رقابت سینمای آمریکا و چین از حیث فروش در سال ۲۰۲۳ در نهایت به کجا میرسد.
منبع: ایسنا به نقل از رویترز

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ جیمز باند سابق به دنیای نارنیا میرود
- ترویج فرهنگ نیکوکاری با حمایت همراه اول از بیماران پروانهای
- معرفی بستههای ویژه رومینگ نوروزی همراه اول
- دیوان عالی کشور تایید کرد؛ حکم قصاص و زندان عاملان قتلِ داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- ۵ فیلم کوتاه ایرانی در بخش رقابتی جشنواره سوئیس
- اسپانسر ساسی مانکن و معاویه کیست؟
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۹ فیلمنامه صادر شد
- هفت نکته از جشنواره ۴۳ فیلم فجر/فیلمسازی به مثابه شغل کارمندی
- ناگفته های منوچهر شاهسواری از سریال در پناه تو
- بلاگرهای سینمایی، بلایی سینمایی
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت
- همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفت و گاز تفاهمنامه امضا کردند
- همراه اول و دانشگاه علموفرهنگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد