گیشه تابستانی سینمای چین با رسیدن به ۲.۴۴ میلیارد دلار به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و این در حالی است که فیلمهای داخلی به مراتب عملکرد بهتری از فیلم های هالیوودی داشتند.
به گزارش سینماسینما، تاکنون چهار فیلم از جمله «گمشده در ستارهها» و درام جنایی «بدون شرط بندی» از مرز فروش دو میلیارد یوان در گیشه سینمای چین فراتر رفتهاند که رکورد دیگری برای گیشه تابستانی این کشور آسیایی محسوب میشود.
طبق گزارش اداره فیلم چین، درآمد فیلم های تابستانی امسال که از ژوئن تا آگوست را پوشش می دهد، از رکورد قبلی ۱۷.۷۸ میلیارد یوان که در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود، فراتر رفته است.
علیرغم اینکه ژانر فیلمهای ورزشی در بین تماشاگران فیلم چینی محبوبیت چندانی ندارد، فیلم «یکه و تنها» رکورد پردرآمدترین فیلم ورزشی داخلی در چین را شکست و تا روز جمعه بیش از ۸۵۰ میلیون یوان در گیشه فروخته است.
با این وجود فیلمهای هالیوودی عملکرد درخشانی در سینمای چین نداشتند. «باربی» با بازیگر نقش اصلی خود «مارگو رابی» که در بازارهای جهانی عملکرد خوبی داشته است، پس از تقریبا یک ماه اکران تنها ۲۴۶ میلیون یوان در چین به دست آورده است و فیلم جدید «تام کروز» با عنوان «ماموریت: غیرممکن- روزشمار مرگ قسمت اول» پس از بیش از یک ماه نمایش حدود ۳۵۰ میلیون یوان فروخته است.
بر اساس آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده، سینمای چین از ابتدای تابستان تاکنون در مجموع ۴۳۵ میلیون بلیت فروخته است.
گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته آن با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.
چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریعتر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.
باید منتظر ماند و دید رقابت سینمای آمریکا و چین از حیث فروش در سال ۲۰۲۳ در نهایت به کجا میرسد.
منبع: ایسنا به نقل از رویترز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





