استلان اسکاشگورد بازیگر سوئدی فیلمهای هالیوودی استودیوهای بزرگ و سرمایهدارها را مانعی برای دیده شدن فیلمهای مستقل خواند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین رنت، این روزها پرسیدن نظر فیلمسازان درباره فیلمهای ابرقهرمانی عادی شده و سخنان سرزنشبار کارگردانهای تحسینشدهای چون مارتین اسکورسیزی و ریدلی اسکات درباره دنیای سینمایی مارول، حرف و سخنهای زیادی ایجاد کرده است.
اسکورسیزی سال ۲۰۱۹ فیلمهای ابرقهرمانی را با پارکهای موضوعی مقایسه کرده بود و ریدلی اسکات اخیراً از این فیلمها با عنوان «فیلمهای کوفتی خستهکننده آشغالی» یاد کرد.
اکنون استلان اسکاشگورد که ستاره فیلمهای ابرقهرمان مارول هم هست در گفتو گو با گاردین به پرسشی درباره نظر این ۲ کارگردان پاسخ داد و جواب وی با تایید و تمجید هوادارانش در شبکههای اجتماعی روبهرو شد.
اسکاشگورد در این باره گفت: هیچی ندارم تا علیه فیلمهای ابرقهرمانی بگویم. خودم در چند تا از آنها بازی کردهام و معتقدم آنها قطعاً جایگاه خاص خودشان را دارند اما مشکل اینجاست وقتی سیستم اجازه میدهد تا ۸ نفر نیمی از ثروت جهان را در اختیار داشته باشند و بر بازار فشار بیاورند، بنابراین حیات سینمای مستقل و کوچک به خطر میافتد و آنها بندرت میتوانند آن هم در سینماهای بیرون چند شهر بزرگ اکران شوند.
وی در ادامه گفت: هیچ سیستم توزیعی برای فیلمهای با بودجه متوسط که با حضور بهترین بازیگران و بهترین فیلمنامهها شکل میگیرند وجود ندارد زیرا آنها نمیتوانند ۳ میلیون دلار جمع کنند تا بتوانند در کمپین بازاریابی حضور داشته باشند. وقتی سینماها به آنها اجازه اکران میدهند در نهایت یک هفته وقت دارند تا بفروشند و اگر در این مدت فروش نکنند، کار تمام است و کنار میگذارندشان.
این بازیگر سوئدی چنین ادامه داد: به یاد بیاورید که «پدرخوانده» اولین بار در ۱۰۰ سینما از سراسر آمریکا اجازه اکران یافت در حالی که فیلمهای بزرگ این روزها در ۴۰۰۰ سالن اکران میشوند. «پدرخوانده» تبلیغات کوچکی در نیویورک تایمز داشت و بعد به تدریج موفقیتش بزرگ و بزرگتر شد چون فیلم خیلی خوبی بود. این روزها دیگر نظر مردم محلی از اعراب ندارد و این غمگینکننده است.
بازیگر برنده گلدن گلوب برای نقش مکمل در سریال «چرنوبیل» افزود: فکر میکنم باید فیلمهای مارول و دیگر فیلمهای بزرگ از این دست وجود داشته باشند اما باید فیلمهای دیگر هم داشته باشیم. غمانگیز است که وقتی محصولات دیگر وارد بازار میشوند استودیوهای بزرگ شروع به اداره کار میکنند و فقط برایشان مهم است که ۱۰ درصد خودشان برگردد و برایشان فرقی ندارد که دارند فیلم میفروشند یا خمیردندان!
وی در ادامه توضیحاتی بیشتری داد و گفت: وقتی AT&T کمپانی تایم وارنر را تصاحب کرد اولین دستورش به اچبیاو این بود که کارهایش سبکتر و تجاریتر شود. این شبکه همیشه داشت با کارهایش پول هم درمیآورد اما برای سرمایهگذار آن مبلغ کافی نبود؛ آنها بیشتر میخواستند.
استلان اسکاشگورد ۷۰ ساله از ۲۱ سالگی وارد عرصه بازیگری شده و کارش را با بازی در تلویزیون سوئد شروع کرده است. وی بازیگر ۶ فیلم لارس فون تریه کارگردان دانمارکی بود و اکنون بیشترین رابطه کاری را با کارگردان نروژی هانس پتر مولاند دارد.
وی با هالیوودر هم همکاری دارد و بازیگر فیلمهایی چون «جنگیر: آغاز»، «دزدان دریایی کاراییب»، «ماما میا!»و فیلمهای «ثور» و «انتقامجویان» بوده است. جدیدترین نقشآفرینی وی در «تلماسه» ساخته دنی ویلنوو بوده است. الکساندر، گوستاو، بیل و والتر فرزندان وی نیز بازیگر هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مطالبهگری، میراث تقوایی برای هنرمندان
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- سینمابدیل پنجشنبه افتتاح میشود/ پوستر «اتاق مهمان» در آستانه اکران رونمایی شد
- اسکورسیزی: از فیلم های مارول متنفر نیستم
- «کن لوچ» هم به فیلمهای ابرقهرمانی تاخت
- قاتل سینمای مستقل ایران کیست؟
- محسن کیایی از فرآیند ساخت «چهارراه استانبول» گفت/ هیچ ارگانی هزینهای برای فیلم نکرد
- واکنش مصطفی کیایی و رضا درمیشیان به نحوه اکران فیلمهای مستقل
- سینمای همزاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





