یک نقاشی از «آدرین برودی» در حراجی آثار هنرمندانی مانند «پابلو پیکاسو» و «جف کونز» به قیمت ۲۷۵ هزار دلار به فروش رسید.
به گزارش سینماسینما، مجله «پیپل» نوشت: «آدرین برودی» بازیگر اسکاری که تهیهکننده، کارگردان و موسیقیدان هم هست، بهتازگی هنر نقاشی را به کارنامهاش اضافه کرده است.
این هنرپیشه ۴۳ ساله که بازی در فیلمهایی را مانند «پیانیست»، «کینگ کنگ» و «هتل بزرگ بوداپست» در کارنامهاش دارد، نقاشی خود را در بنیاد «دیکاپریو» عرضه کرد و موفق شد آن را به قیمت ۲۵۰ هزار یورو (بیش از ۲۷۵ هزار دلار) به فروش برساند.
«گامهای آخر ببر» نام این اثر هنری است که در کنار کارهایی از «پابلو پیکاسو»، «جف کونز»، «اُرس فیشر»، «اولافور الیاسون» و «آدرین ویلار روجاس» چوب حراج خورد.
در این حراجی که جمع فروش آن به ۴۵ میلیون دلار رسید، چهرههایی مانند «کریس راک»، «بونو»، «ماریا کری»، «توبی مگوایر»، «جونا هیل»، «نوامی کمپبل»، «بردلی کوپر» و «ادوراد نورتون» حضور داشتند.
«آدرین برودی» بازیگر آمریکایی است که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را سال ۲۰۰۲ و در سن ۲۹ سالگی برای بازی در فیلم «پیانیست» ساخته «رومن پولانسکی» بهدست آورد. او جوانترین بازیگری است که تا کنون توانسته جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند.
بینی «برودی» که در نگاه اول توجه بسیاری را به خود جلب میکند، سهبار شکسته است. او در سال ۱۹۹۲ در یک تصادف موتورسیکلت از روی چند ماشین پرتاب شد و بهشدت صدمه دید و حدود یکماه در بیمارستان بستری بود. در سال ۱۹۹۹ بینی او در پشت صحنه فیلم شکست، اما او حاضر نشد تن به جراحی بسپرد و بینیاش را یکی از ویژگیهای مهم خود معرفی کرد.
او بهخاطر روش منحصربهفردش در بازیگری، با «آل پاچینو» مقایسه شده است. «برودی» بعد از بازی در «پیانیست» در چهار فیلم کاملا متفاوت ظاهر شد. او در فیلم «دهکده» در نقش «نوا پرسی» مرد جوان معلول ذهنی ظاهر شد. سال ۲۰۰۵ در «کینگ کنگ» بهعنوان نویسنده (جک دریسکول) ایفای نقش کرد و در همان سال در فیلم «ژاکت» حضور یافت.
او برای ایفای نقش «جک استارکس» مدتی در یک زندان اقامت کرد تا به شخصیت «استارکس» نزدیکتر شود. «برودی» در طول تصویربرداری «ژاکت» از کارگردان تقاضا کرد که او را در سردخانه قرار دهد تا بیشتر بتواند ترس را در خود حس کند و به تماشاگر انتقال دهد.
ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





