ساخت یک مجموعه اقتباسی از «خوشه های خشم» جان اشتینبک در دستور کار استودیوی ایامسی قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما، استودیو AMC در حال ساخت مجموعهای شامل چند سریال با اقتباس از شاهکارهای ادبی آمریکا است و برای فصل اول، اقتباسی از رمان جان اشتاینبک یعنی «خوشههای خشم» را در دستور کار قرار داده است.
این مجموعه با عنوان «داستانهای بزرگ آمریکایی» ساخته می شود که یک اثر مشهور متفاوت، یک لحظه تاریخی، یا روایت فردی از زندگی آمریکایی را روایت میکند.
استودیو AMC که این مجموعه را برای شبکههای خود تهیه میبیند، گفت: بیش از یک سال است که ما به دنبال داستانی عالی برای راهاندازی یک مجموعه تلویزیونی بزرگ بودیم و آن را در «خوشههای خشم» یافتیم، که امروز به اندازه همان اولین بار که سال ۱۹۳۹ منتشر شد، به موقع و به جا است.
رولین جونز کار اقتباس از «خوشه های خشم» را انجام خواهد داد و پس از آن ناظر ساخته شدن بقیه فصلهای این مجموعه بزرگ بر مبنای کلاسیکهای بزرگ آمریکایی خواهد بود.
جونز ۳ بار نامزد امی شده است: یک بار برای بهترین نویسندگی برای سریال درام «چراغهای شب جمعه»، یک بار دیگر برای بهترین سریال درام «چراغهای شب جمعه» و سومی برای بهترین سریال کمدی برای «علفهای هرز».
«خوشههای خشم» که اولین بار سال ۱۹۳۹ منتشر شد، داستان خانوادهای را روایت میکند که به دنبال رکود بزرگ اقتصادی مزرعه خود در اوکلاهما را ترک می کنند تا در جستجوی زندگی بهتر راهی کالیفرنیا شوند. فیلم سینمایی اقتباسی از این اثر به کارگردانی جان فورد و با بازی هنری فوندا، جین دارول، راسل سیمپسون ساخته و مانند کتاب با اقبال زیادی روبهرو شد و ۲ جایزه اسکار گرفت.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





