رئیس انجمن نویسندگان بریتانیا خواستار تغییر در شرایط پرداخت توسط استریمرها شد.
به گزارش سینماسینما، رئیس انجمن نویسندگان بریتانیا (WGGB) خواستار ایجاد تغییراتی در نحوه پرداخت به نویسندگان توسط پخشکنندههای آنلاین شد.
ساندی توکسویگ امروز (چهارشنبه) در کنگره اتحادیههای کارگری (TUC) در لیورپول سخنرانی خواهد کرد و به نمایندگی از انجمن پیشنهادی را ارایه میکند که مبنی بر افزایش پرداختها به نویسندگان توسط شرکتهای پخش آنلاین است. این پیشنهاد با موافقت کنگره طرح میشود.
به گفته توکسویگ شرکتهایی مانند نتفلیکس، آمازون پرایم، دیزنی، اپل و پخش کنندههای پادکست مانند «آدیبل» نویسندگان را وادار می کنند تا قراردادهایی را امضا کنند که به آنها اجازه نمیدهد باقیمانده یا دریافتی بیشتری به ازای بازپخشها در آینده داشته باشند و ادامه کار در رسانههای مختلف، چه به عنوان کتاب، نمایشهای تئاتری یا تولید محتوای صوتی را غیرممکن میکنند.
چند ماه پیش توکسویگ راهپیمایی میدان لستر لندن را برنامهریزی کرد تا با همتایان آمریکایی خود که از ماه می اعتصاب کردهاند، ابراز همبستگی کند.
در طرح انجمن نویسندگان بریتانیا آمده است: این شرکتها صدها میلیون مشترک در سراسر جهان و دهها میلیارد پوند درآمد دارند. با این حال، نویسندگانی که داستانهایی را خلق میکنند که در این پلتفرمها ظاهر میشوند، پاداش مناسبی برای کار خود دریافت نمیکنند.
آنها از نویسندگان میخواهند تمام مالکیت معنوی و حق چاپ آثار خود را امضا کنند. به این معنی که حتی اگر نمایش هایشان به محبوبیت بینالمللی برسند، هیچ دستمزد اضافی دریافت نمیکنند و نمیتوانند برای ایجاد نمایشهای تئاتری، کتاب یا محتوای صوتی بر اساس آثار خود استفاده کنند.
بسیاری از نویسندگان در زمانی که کار جدید منتشر نکردهاند، برای سرپا ماندن به پرداخت حق امتیاز تکیه میکنند. افزایش استفاده از قراردادهای کمپانیها نوشتن را به حرفهای بدل میکند که فقط آنها توانایی پرداخت آن را دارند و در نتیجه، حرفه نویسندگی و داستانهایی که خلق میشود تنوع کمتری خواهد داشت.
کنگره اتحادیههای کارگری کمک ارزشمندی را که نویسندگان در اقتصاد و بخش فرهنگی و خلاق بریتانیا انجام میدهند، تایید میکند و از تلاشهای انجمن نویسندگان و کمپین برای دستمزد عادلانه تر برای نویسندگانی که برای ارائه دهندگان استریم کار میکنند حمایت کرده است.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعتصاب ۱۱۸ روزه بازیگران آمریکا تمام شد/ قرارداد جدید تایید شد
- پس از ۹۰ روز؛ ادامه اعتراضها در هالیوود/ مذاکره بازیگران و استودیوها نتیجه نداد
- اعتصاب هالیوود یک جشنواره دیگر را لغو کرد
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- نویسندگان اعتصابکننده حاضر به مذاکره با تهیهکنندگان شدند
- با انتشار نامهای؛ انجمنهای صنفی فیلم فرانسه با اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا اعلام همبستگی کردند
- درخواست تام کروز از استودیوهای فیلمسازی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





