یکی از مشهورترین چهرههای سینمای فرانسه با اتهامهای پیدرپی تخلف مالیاتی، در نهایت به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.
به گزارش سینماسینما، ایزابل آجانی به ۲ سال حبس تعلیقی و ۲۵۰ هزار یورو جریمه نقدی در دادگاهی در پاریس محکوم شد.
آجانی، یکی از معتبرترین بازیگران زن فرانسوی به دلیل اقامت دایم در پرتغال بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ برای اجتناب از پرداخت ۲۳۶ هزار یورو مالیات، واریز ۱۲۰ هزاریورو به حسابش در آمریکا بدون اعلام آن و مخفی کردن کمک مالی ۲ میلیون یورویی مجرم شناخته شد.
اولیویه پاردو وکیل آجانی به ورایتی گفت آجانی این ادعاها را رد کرده و درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
در ماه اکتبر، دادستان مالی خواستار حکم تعلیقی ۱۸ ماهه علاوه بر ۲۵۰ هزار یورو جریمه شده بود، اما در نهایت دادگاه مجازات بیشتری برای این بازیگر در نظر گرفت.
وکیل وی افزود: ایزابل آجانی نتوانست در دادگاه شرکت کند و ما درخواست تغییر زمان برگزاری دادگاه را دادیم، اما آنها اجازه ندادند.
تحقیقات در مورد کلاهبرداری مالیاتی در سال ۲۰۱۶ پس از ظاهر شدن نام آجانی در اسناد پاناما آغاز شد.
آجانی همچنین به دلیل مخفینگهداشتن صدها هزار دلار درآمدهایش از اکتبر ۲۰۲۰ تحت تحقیقات رسمی بوده است. این تحقیقات از شکایت توسط یکی از همکاران تجاری سابق وی در سال ۲۰۱۵ شروع شد.
باوجود این که این بازیگر ۶۸ ساله آشفتگیهای حقوقی مداومی در سالهای اخیر داشته اما همچنان در نقشهای متعددی ظاهر شده است. او به تازگی در فیلم معروف ملانی لورن با عنوان «دزدها» در نتفلیکس ظاهر شد و در فیلم «پترا فون کانت» فرانسوا اوزون که جشنواره فیلم برلین را در سال ۲۰۲۲ افتتاح کرد، نقش اول را داشت.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





