تایکا وایتیتی برای کارگردانی «جیمز» استخدام شد تا هفتمین پروژه را به فهرست کارهای در دست ساختش اضافه کند.
به گزارش سینماسینما، کارگردان «ثور: عشق و آذرخش» و «هدف بعدی پیروزی است» هفتمین فیلم را به فهرست کارهای بعدی اش افزود.
تایکا وایتیتی کارگردان تحسین شده «جوجو خرگوشه» در حالی که مشغول فیلمبرداری فیلم بعدی خود به نام «کلارا و خورشید» اقتباسی از رمان علمی تخیلی کازوئو ایشی گورو با بازی امی آدامز و جنا اورتگا است، برای کارگردانی فیلم «جیمز» انتخاب شد.
این کارگردان که پیش از این سریال تلویزیونی «راهزنان زمان» را فیلمبرداری کرده، ممکن است سازنده فیلم بعدی «جنگ ستارگان» هم باشد. بازسازی لایو اکشن «فلش گوردون» و فیلم «آکیرا» هم از دیگر فیلم هایی است که گفته شده در فهرست احتمالی او وجود دارد.
با همه اینها یک پروژه دیگر به برنامه شلوغ وایتیتی افزوده شده و آن ساخت فیلم اقتباسی «جیمز» است که یونیورسال پس از به دست آوردن امتیاز آن از پرسیوال اورت، ساختش را به تایکا وایتیتی سپرده است.
«جیمز» تصویری مدرن از رمان «ماجراهای هاکلبری فین» اثر مارک تواین در سال ۱۸۸۴ است که این بار از زاویه دید جیم، دوست سیاهپوست وفادار و قابل اعتماد هاک روایت میشود.
در توضیح رسمی فیلم آمده است: وقتی بردهای به نام جیم با خبر میشود که قرار است به مردی در نیواورلئان فروخته و برای همیشه از همسر و دخترش جدا شود، تصمیم میگیرد مدتی در جزیره جکسون پنهان شود. در همین حال، هاکلبری فین هم برای فرار از دست پدر خشن خود خبر مرگ خودش را جعل میکند و به این ترتیب سفری خطرناک با قایق در رودخانه میسیسیپی در تلاش برای رسیدن به مکانی آزاد آغاز میشود.
اورت که فینالیست جایزه پولیتزر شده نویسنده «داستان آمریکایی» است که با بازی جفری رایت ساخته شد و نامزدی اسکار ۲۰۲۳ را کسب کرد.
منبع: مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





