سازمانی به نمایندگی از کارکنان جشنواره فیلم کن، خواستار اعتصاب عمومی در این رویداد سینمایی شدند.
به گزارش سینماسینما، یک گروه فرانسوی به نمایندگی از منافع کارکنان جشنوارههای سینمایی در فرانسه، خواستار اعتصاب عمومی همه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخشهای جنبی آن شده است.
این گروه مدتهاست که زنگ خطر را در مورد ماهیت نامطمئن کار در این رویداد سینمایی به صدا در آورده که معمولاً شامل قراردادهای آزاد کوتاه مدت است. اما برخلاف سایر کارکنان صنعت سرگرمی، بسیاری از کارکنان جشنواره تحت پوشش برنامه بیمه بیکاری فرانسه نیستند، به این معنی که واجد شرایط دریافت مزایای بیکاری در فاصله بین مشاغل یا پروژهها نیستند.
این گروه با نام «فقر پشت پردهها» خاطرنشان کرد که آخرین مجموعه اصلاحات مزایا، که قرار است در اول جولای انجام شود، قوانین را برای کارکنان جشنواره بدتر خواهد کرد: «این اصلاحات کارکنان جشنواره را در چنان بیثباتی قرار میدهد که اکثریت مجبور به رها کردن شغلهایشان میشوند، در نتیجه رویدادهایی را که در آن شرکت میکنند به خطر میاندازند».
به گفته این گروه، تا کنون جشنواره کن، وزارت فرهنگ فرانسه و هیئت فیلم فرانسه نگرانیهای کارکنان را شنیدهاند اما اقدامات مشخصی در این رابطه انجام نداده است.
این اعتصاب میتواند جشنواره کن را که از ۱۴ می آغاز میشود و تا ۲۵ مه ادامه دارد و همچنین بخشهای جنبی از جمله دو هفته کارگردانان، هفته منتقدان و … را مختل کند. این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلمهای مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» خواهد بود و «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» نیز میهمانان افتخاری کن خواهند بود.
جنبش «فقر پشت پردهها» از حمایت قابل توجهی در صنعت فرانسه برخوردار است. «ژوستین تریه» فیلمساز فرانسوی و «سوان آرلو» بازیگر فرانسوی در فرش قرمز فیلم برنده نخل طلای «آناتومی یک سقوط» در دوره گذشته، نشان این گروه را روی یقههای خود سنجاق کردند.
هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشتماه تا ۵ خردادماه) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نخل طلا، خون تازه به سینمای تازه نفس آمریکا داد/ یادداشت محمد حقیقت از کن
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به محمد رسولاف
- برگزیدگان جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ نخل طلا به «آنورا» تعلق گرفت
- دو جایزه «دانه انجیر معابد» بخش جنبی کن؛ جایزه فیپرشی کن به فیلم رسولاف رسید
- معرفی برگزیدگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن/ «سگ سیاه» بهترین فیلم شد
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم رسولاف/ درگیریهای یک قاضی
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلمهای شرایدر و لانتیموس
- جدول رتبهدهی منتقدین نشریه بیلبورد به فیلمهای جشنواره کن
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کاپولا در نشست خبری کن: این وظیفه هنرمند است که دنیای معاصر را نشان دهد
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ محمد حقیقت از فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی میگوید
- یادداشت محمد حقیقت از جشنواره کن بر فیلمی از جیا ژانگه/ یک پازل آشفته
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





