دیوید فرانزونی فیلمنامه نویس برنده اسکار در حال نوشتن فیلمنامهای از زندگینامه مولانا است و در عین حال با انتقاد روبه رو شده چون میگوید دوست دارد دی کاپریو این نقش را بازی کند.
به گزارش مهر به نقل از اکسپرس، این فیلمنامه نویس که فیلمنامه «گلادیاتور» را نوشته چندی پیش به استانبول سفر کرد تا با محققان و کارشناسان زندگی مولانا ملاقات کند و بتواند با تکمیل فیلمنامه ساخت آن را سال آینده کلید بزند.
فرانزونی گفته است دلایل زیادی برای ساخت چنین فیلمی وجود دارد وی گفته است: فکر میکنم یک دنیای دیگر وجود دارد که لازم است دربارهاش حرف بزنیم. رومی در آمریکا نیز بسیار محبوب است. باید به او چهره بدهیم و داستان زندگیاش را روایت کنیم.
فرانزونی و استفن جوئل براون تهیه کننده گفتهاند دوست دارند لئوناردو دی کاپریو در نقش رومی جلوی دوربین برود و رابرت داونی جونیور نیز در نقش شمس تبریزی بازی کند. آنها افزودهاند: این سطح بازیگرانی است که ما دوست داریم در این فیلم و در نقش این شخصیتها ظاهر شوند.
با این حال منتقدان میگویند قیافه بازیگر تایتانیک چندان به کسی که متولد افغانستان باشد شباهت ندارد و رابرت داونی جونیور نیز به فردی که سفیدپوست نباشد، شبیه نیست!
گاردین نیز که این خبر را در بخش جهان اسلام منتشر کرده در این باره با استناد به سخنان فرانزونی نوشته است: با ساخت چنین فیلمهایی میتوان به کلیشههایی که درباره مسلمانان وجود دارد، پایان داد.
فرانزونی که درباره این شخصیت قرن ۱۳ نوشته، افزوده است: رومی شبیه شکسپیر است؛ او شخصیتی با بینهایت استعداد است و برای مردم و جامعه خودش بسیار باارزش است و این اهمیت تا جهان امروز نیز آمده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- دی کاپریو از فیلم جدیدش گفت؛ «نبردی پس از نبرد دیگر» آینه امروز ماست
- یک بنبست در همکاری دو سینماگر؛ چرا اسکورسیزی، امسال فیلم خود را نساخت؟
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- سوپراستارهایی که از صفر شروع کردند و ثروتمند شدند
- جرج کلونی همبازی محمدرضا گلزار+ اظهارنظر دی کاپریو!/ کارتون
- دیکاپریو، اوباما را به چالش کشید
- اولین سلفی لئوناردو دی کاپریو خبرساز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





