نشریه هالیوودریپورتر فهرست ۱۰۰ چهره قدرتمند حال حاضر صنعت سرگرمی را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در فهرست ۱۰۰ چهرۀ قدرتمند صنعت سرگرمی نامهای آشنایی دنیای سینما چون لئوناردو دیکاپریو، استیون اسپیلبرگ، جنیفر لارنس و الخاندرو گونزالس ایناریتو به چشم میخورند.
البته جای شگفتی نیست اگر در فهرست قدرتمندترین چهرههای صنعت سرگرمی مدیران کمپانیهای بزرگ رسانهای ردههای برتر را به خود اختصاص داده باشند. بدون شک مدیرانی چون باب ایگر رئیس و مدیر اجرایی والت دیزنی که در این فهرست در صدر ایستاده است. قدرت گستردهای در تمام گوشههای صنعت سرگرمی از استودیوهای فیلمسازی تا شبکههای کابلی و پارکهای تفریحی دارند.
حتی بیشتر بازیگران حاضر در این فهرست در کنار بازیگری، تهیهکننده یا کارگردان هم هستند، یا با حضوری کلیدی در فیلمهای موفق دنبالهدار به قدرت بسیاری در این صنعت دست یافتهاند.
باب ایگر رئیس کمپانی دیزنی، روپرت، جیمز و لاخلان مرداک مدیران ارشد فاکس قرنبیستویکم و لزلی مونوس رئیس سیبیاس به ترتیب سه رده نخست فهرست قدرتمندترینهای صنعت سرگرمی را در اختیار دارند.
در حالیکه مکان نخست تا نهم فهرست به مدیران ارشد هالیوود اختصاص دارد، در جایگاه دهم با چهرۀ بازیگر «از گور بازگشته» برخورد میکنیم. لئوناردو دیکاپریو که با بازی درخشان در فیلم ایناریتو سرانجام اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد، دهمین فرد پرقدرت در هالیوود است. در نظر کارشناسان صنعت سینما فروش نیم میلیارد دلاری «از گور بازگشته» در جهان بیشتر به دلیل حضور دیکاپریو در فیلم بود.
فهرست را که مرور کنیم در مکان شانزدهم به کارگردان نامآشنای «پل جاسوسها» استیون اسپیلبرگ میرسیم. بدون شک اسپیلبرگ در زمینه مالی موفقترین کارگردان هالیوود است که همین موضوع کمک شایانی به حضور او در فهرست قدرتمندهای هالیوود میکند. او سال گذشته در فیلم از نظر تجاری موفق «دنیای ژوراسیک» مدیریت اجرایی تولید را برعهده داشت و در زمینه کارگردانی نیز فیلم «پل جاسوسها» را به سینما ارائه کرد. «پل جاسوسها» در نهایت برای شش جایزۀ اسکار نامزد شد و مارک رایلنس برای بازی در آن اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.
صحبت از زنان قدرتمند هالیوود که باشد، بدون شک نام کاتلین کندی و اپرا وینفری در فهرست دیده میشود. اما حضور یک بازیگر ۲۵ ساله در رده بیست و سوم این فهرست جای بسی شگفتی است. جنیفر لارنس در ۲۵ سالگی پردرآمدترین بازیگر هالیوود و به نوعی جهان است. او تا کنون چهار بار نامزد اسکار شده و یک بار برای بازی در فیلم «دفترچه امیدبخش» اسکار گرفته است. همین قدرت است که او امکان میدهد با یک مقاله در خبرنامه لنا دانم چنان توجهی به موضوع اختلاف دستمزد میان زنان و مردان در صنعت سینما جلب کند که تا پیش از آن بیسابقه است. او نیز در سری فیلمهای «عطش مبارزه» نقشی همانند دیکاپریو در «از گور بازگشته» دارد و به تنهایی سبب فروش بالای فیلم میشود.
الخاندرو گونزالس ایناریتو در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار تبدیل به نخستین کارگردانی شد که در ۶۵ سال گذشته دو سال پیاپی اسکار بهترین کارگردانی را دریافت میکند. او در این فهرست در رده ۹۴ ایستاده است. بسیاری از کارشناسان و علاقهمندان سینما بیصبرانه منتظرند تا ببینند که ایناریتو پس از «بردمن» و «از گور بازگشته» چه چیزی به سینما عرضه خواهد کرد.
در آخرین رتبه فهرست نام فردی به چشم میخورد که در برادوی با موزیکالی به سبک هیپهاپ غوغا به پا کرد. لین مانوئل میراندا که اخیرا در مراسم جوایز تونی با موزیکال «همیلتون» درخششی خیرهکننده داشت در این فهرست در مکان ۱۰۰ قرار گرفته است. نکته جالب این است که اغلب افراد حاضر در این فهرست نمایش موزیکال «همیلتون» را دیدهاند که این خود نشانی از اشتیاق و اقبال هالیوود به همکاری با میراندا است. شاید به همین دلیل باشد که او شانس بازی در دنباله «مری پاپینز» را یافته است.
برد پیت در رده ۳۹، الن دجنرس در رده ۴۵، بن افلک در رده ۵۰، دواین جانسون در رده ۵۴، ملیسا مککارتی در رده ۶۴، جیمز کمرون در رده ۶۸، کریستوفر نولان در رده ۷۲، دنزل واشنگتن در رده ۷۴، ریدلی اسکات در رده ۷۶، مارتین اسکورسیزی در رده ۸۳ و مت دیمن در رده ۸۴ از دیگر چهرههای شناخته شدۀ حاضر در این فهرست هستند.
منبع: خبرآنلاین به نقل از هالیوودریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





