دبی رینولدز بازیگر آمریکایی و مادر کری فیشر بازیگر «جنگ ستارگان» که به تازگی درگذشت، یک روز پس از درگذشت دخترش از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، دبی رینولدز بازیگر نامزد جایزه اسکار که در فیلمهای به یادماندنی چون «آواز زیر باران» بازی کرده بود یک روز پس از درگذشت دخترش در ۸۴ سالگی فوت کرد.
رینولدز که سابقه حضور طولانی در هالیوود را داشت و در موزیکالهای مهم دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ برای کمپانی مترو گلدوین مایر بازی کرده بود پس از سکته قلبی روز چهارشنبه به مرکز پزشکی لسآنجلس منتقل شد و اندکی بعد درگذشت.
تاد فیشر پسر رینولدز این خبر را برای خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید کرد. فیشر چند روز پیش خبر سکته خواهرش را در هواپیمایی که از لندن به لسآنجلس پرواز میکرد اعلام کرده بود.
رینولدز متولد ۱۹۳۲ در تگزاس بود و در ۱۶ سالگی به عنوان ملکه زیبایی انتخاب شد و سپس به بازیگری روی آورد.
«آواز زیر باران» فیلم تاثیرگذاری بود که در سال ۱۹۵۲ او را برابر جین کلی در مقابل دوربین قرار داد. وی در این زمان حدود ۱۹ سال داشت ولی ۱۲ سال بعد با بازی در فیلم «مالی براون پایدار» او توانست نامزدی اسکار را کسب کند.
وی پس از بازی در چندین فیلم مطرح دیگر در نهایت سال ۲۰۱۵ جایزه یک عمر دستاورد هنری را از انجمن بازیگران آمریکا کسب کرد و جایزه بشردوستی جین هرشولت آکادمی نیز به وی تعلق گرفت.
این بازیگر سال ۱۹۵۵ با ادی فیشر ازدواج کرده بود و این زوج دارای دو فرزند شدند که کری و تاد بودند.
مستندی با عنوان «چراغها را روشن کن: با بازی کری فیشر و دبی رینولدز» که امسال در جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد در ماه ژانویه در جشنواره پالم اسپرینگز آمریکا نمایش داده می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





