انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) نامزدهای هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن گلوب را اعلام کرد و «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» با نامزدی در ۹ شاخه پیشتاز شد.
به گزارش سینماسینما، این فیلم در شاخههای بهترین فیلم (کمدی)، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نامزد شده است، در حالی که «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» نیز برای بازی در این فیلم به ترتیب نامزدهای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شدند.
سه موسیقی از فیلم «باربی» در بخش بهترین آهنگ اصلی رقابت میکنند و این فیلم همچنین نامزدی جایزه جدید دستاورد سینمایی و باکس آفیس نیز شده است.
«اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان هم هشت نامزدی از جمله بهترین فیلم (درام)، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بازیگری را برای «کیلین مورفی» و «رابرت داونی جونیور» دریافت کرد.
دو فیلم «قاتلان ماه کامل» ساخته مارتین اسکورسیزی و «بیچارگان» از یورگوس لانتیموس هم ۷ نامزدی در جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ کسب کردند.
دو سینماگر زن شامل گرتا گرویگ (باربی) و سلین سونگ (زندگیهای گذشته) در شاخه بهترین کارگردانی نامزد شدهاند، در حالی که چهار فیلم به کارگردانی زنان در بخشهای بهترین فیلم نامزد شدهاند که پیشرفت بزرگی نسبت به سال گذشته محسوب میشود که هیچ فیلمی از کارگردانان زن نامزدی دریافت نکردند.
در شاخه بهترین فیلم درام «اوپنهایمر»، «زندگی های گذشته»، «منطقه مورد علاقه»، «آناتومی یک سقوط» و «قاتلان ماه کامل» رقابت میکنند و در شاخه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی هم فیلمهای «باربی»، «بیچارگان»، «داستان آمریکایی»، «می دسامبر» و «ایر» نامزد کسب جایزه شدهاند.
فیلمهای «آناتومی یک سقوط» از فرانسه، «برگهای افتاده» از فنلاند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «زندگیهای گذشته» از آمریکا/کره جنوبی، «انجمن برف» از اسپانیا و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان/لهستان/آمریکا نامزد بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان (خارجی) هستند.
انت بنینگ (نیاد)، لیلی گلادستون (قاتلان ماه کامل)، ساندرا هولر (آناتومی یک سقوط)، گرتا لی (زندگیهای گذشته)، کری مولیگان (مایسترو)، کیلی اسپائنی (پریسیلا) نامزدهای بهترین بازیگر زن درام؛ فانتاسیا بارینو (ارغوانی رنگ)، جنیفر لاورنس (حس سختی نیست)، ناتالی پورتمن (می دسامبر)، آلما پویستی (برگهای افتاده)، مارگو رابی (باربی) و اما استون (بیچارگان) نامزدهای بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی؛ برادلی کوپر (مایسترو)، لئوناردو دی کاپریو (قاتلان ماه کامل)، کولمن دومینگو (روستین)، بری کیوگان (سالتبرن)، کیلینمورفی (اوپنهایمر) و اندرو اسکات (همه ما غریبهها) نامزدهای بهترین بازیگر مرد درام؛ نیکلاس کیج (سناریو رویا)، تیموتی شالامی (وانکا)، مت دیمون (ایر)، پل جیاماتی (جاماندگان)، خواکین فینیکس (بو ترسیده) و جفری رایت (داستان آمریکایی) نامزدهای بازیگر مرد موزیکال یا کمدی شدهاند.
در بخش بهترین کارگردانی هم بردلی کوپر، گرتا کرویگ، یورگس لانتیموس، کریستوفر نولان، مارتین اسکورسیزی و سلین سونگ و در بخش فیلمنامه، فیلم های «باربی»، «بیچارگان»، «اوپنهایمر»، «قاتلان ماه کامل»، «زندگیهای گذشته» و «آناتومی یک سقوط» نامزد شدهاند.
در شاخه تلویزیونی، سریال «جانشینی» با ۹ نامزدی برای فصل آخرش پیشتاز است، در حالی که «خرس» و «قتل فقط در ساختمان» هر دو پنج نامزدی کسب کردند.
برندگان هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن گلوب در مراسمی در ۷ ژانویه (۱۷ دی) در لس آنجلس معرفی خواهند شد.
منبع: ایسنا به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هلن میرن با جایزه سیسیل بی.دمیل ۲۰۲۶ تجلیل میشود
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- منصور جهانی داور گلدن گلوب ۲۰۲۶ شد
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- یک نامزدی برای «دانه انجیر معابد»؛ نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۵ معرفی شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





