کیت بلانشت بازیگر برنده دو اسکار اعلام کرد تصمیمش برای خداحافظی از عرصه بازیگری جدی است.
به گزارش سینماسینما، کیت بلانشت در گفتوگوی اخیر خود با مجله رادیو تایمز تأکید کرد: «خانوادهام هر بار که این تصمیم را اعلام میکنم نگران میشوند، اما این بار قصد دارم واقعاً بازیگری را کنار بگذارم. زندگی من به این حرفه محدود نیست و میخواهم به کارهای دیگری بپردازم.»
آخرین نقشآفرینی سینمایی بلانشت در فیلم مهیج «کیف سیاه» به کارگردانی استیون سودربرگ بود که در ماه مارس اکران شد. او در این فیلم در کنار مایکل فاسبندر در نقش یک جاسوس متأهل ظاهر شد.
بلانشت که تاکنون دو جایزه اسکار (بهترین بازیگر زن برای «یاسمن غمگین» در ۲۰۱۴ و بهترین بازیگر مکمل زن برای «هوانورد» در ۲۰۰۵) و دو جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز (برای «من آنجا نیستم» در ۲۰۰۷ و «تار» در ۲۰۲۲) را از آن خود کرده است، همچنان پروژههای متعددی در دست تولید دارد.
او اخیراً فیلمبرداری پروژه جدید جیم جارموش با عنوان «پدر، مادر، خواهر، برادر» را به پایان رسانده که قرار است در سال ۲۰۲۵ اکران شود. بلانشت همچنین در حال کار روی فیلم کمدی علمی-تخیلی «آلفا گنگ» به کارگردانی دیوید و ناتان زلنر در مقام بازیگر و تهیهکننده است.
با این وجود، بلانشت در مصاحبه اخیر خود به ناراحتیهایش از زندگی به عنوان یک بازیگر مشهور اشاره کرد: «همیشه احساس کردهام در حاشیه هستم. با کنجکاوی وارد هر فضایی میشوم، بدون آنکه انتظار پذیرفته شدن داشته باشم. تمام عمرم را صرف عادت کردن به این احساس ناخوشایند کردهام.»
او در ادامه افزود: «هیچکس به اندازه خودم برایم کسلکننده نیست. دیگران را به مراتب جذابتر مییابم. خودم را به طرز غریبی خستهکننده میدانم.»
این تصمیم بلانشت در حالی مطرح میشود که او همچنان از طریق شرکت تولیدی خود به نام «دِرتی فیلمز» بر روی پروژههای سینمایی نظیر «قهرمانان» به کارگردانی بن استیلر فعالیت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





