خبر حذف سریال «فرندز» از شبکه نتفلیکس، سبب اعتراض مخاطبان عربزبان این شبکه و در نهایت موجب منتفی شدن این تصمیم شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از الجزیره، پس از اینکه نتفلیکس اعلام کرد سریالهای قدیمی از جمله «فرندز» را تا پایان سال میلادی جاری به سبب تمام شدن حق پخششان، حذف خواهد کرد، مشترکان عربزبان این شبکه اینترنتی، به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کردند که اگر سریال «فرندز» یا همان «دوستان» از شبکه حذف شود، اشتراکشان را لغو خواهند کرد. در نهایت اعتراض مشترکان خاورمیانهای، نتفلیکس را ناچار به عقب نشینی کرده است.
مجموعههای «دوستان»، «فرار از زندان»، «خانواده امروزی»، «دختر جدید» و «آشنایی با مادر»، از جمله سریالهاییاند که نتفلیکس خبر حذفشان را داده است.
البته این نخستین باری نیست که چنین خبری منتشر شده و سپس منتفی میشود. در روزهای اخیر، این خبر در جهان عرب واکنشهای بسیاری را در پی داشته است. به ویژه درخصوص حذف سریال «دوستان» که طرفداران زیادی دارد. کاربران عرب زبان تهدید کردهاند که اشتراک خود در نتفلیکس را لغو کرده و به سراغ پلتفرم دیگری که سریالهای محبوبشان را ارائه میدهد میروند و یا در سایتهایی که به طور رایگان فیلم و سریال منتشر میکنند، به دنبال سریال محبوب خود میگردند.
این شرایط تا چند روز ادامه داشت تا اینکه در نهایت نتفلیکس در حساب رسمی خود در فیسبوک، اعلام کرد که سریال «دوستان» برای مشترکان خاورمیانهای همچنان در دسترس خواهد بود.
حذف نشدن سریال پرطرفدار «دوستان» سبب خوشحالی مخاطبان خاورمیانهای نتفلیکس شد. در حالی که ناراحتی از حذف شدن سریال «دوستان» در دیگر کشورها باقی مانده است. نتفلیکس حق پخش سریال «دوستان» را در کشورهایی مثل ترکیه، یونان، هلند و کره جنوبی، از دست داده است.
در پایان گزارش الجزیره به این موضوع اشاره شده است که برخی عنوان کردهاند، خبر اعلام حذف سریال «دوستان» از سوی شبکه نتفلیکس یک حقه تبلیغاتی بوده است تا بدین صورت شبکه اهمیت سریال برای مخاطبان عربزبان را یادآوری کند و از طرفی خبر فضای مجازی شود تا از این طریق مشترکان جدیدی را هم به دست بیاورد به ویژه پس از آنکه اعلام شد به خاطر مشترکان خاورمیانهای اش سریال «دوستان» را حفظ خواهد کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





