«آروارهها» ساخته استیون اسپیلبرگ در اکران مجدد خود ۱۰ میلیون دلار در آخر هفته فروخت تا رتبه دوم فروش گیشه را به نام خود کند.
به گزارش سینماسینما، موفقیت فیلم های قدیمی در اکران مجدد در سینماها، روند اکران مجدد فیلمها در سینماها را افزایش داده و سینماهای دارای چندپرده به طور فزایندهای پردهها را با فیلمهای کلاسیک و فیلمهای پرفروش قدیمی پر میکنند. «قوی سیاه» (۲۰۱۰)، «بتمن» (۱۹۸۹)، «سرنخ» (۱۹۸۵)، «باشگاه صبحانه» (۱۹۸۵)، «داستان اسباببازی» (۱۹۹۵)، «آپولو ۱۳» (۱۹۹۵) و «کسپر» (۱۹۹۵) از جمله این فیلمها هستند.
بزرگترین موفقیت در بین چنین فیلمهایی نصیب «آروارهها» محصول ۱۹۷۵ با اکران مجدد آن توسط آیمکس شده تا نشان دهد این فیلم تأثیری ماندگار داشته است. این فیلم کلاسیک اسپیلبرگ این آخر هفته (پنجشنبه تا یکشنبه) با فروش خیرهکننده ۱۰ میلیون دلاری در ۴ روز آخر هفته، جایگاه دوم گیشه سینماها را به نام خود کرد و از فیلمهای جدیدتری مانند «کات استیلینگ» محصول امسال دارن آرونوفسکی و «گلهای رز» محصول امسال ساخته جی روچ که ۵۰ سال پیش اکران نشده بودند و حتی در سینماهای بیشتری در سراسر آمریکا اکران شدند، پیشی گرفت.
عملکرد موفق «آروارهها» احتمالاً منجر به اکرانهای مجدد بسیار بیشتری در آینده خواهد شد. این واقعیت که چنین فیلمی میتواند با عناوین معاصر رقابت کند، نشان میدهد برخی از آثار کلاسیک، به ویژه وقتی ارتقا مییابند و ترمیم میشوند، جذابیت سینمایی جاودانهای دارند.
استودیوها نیز برمبنای همین نتیجه فهرست اکرانهای مجدد خود را به طرز چشمگیری گسترش دادهاند و برای مثال یونیورسال ۱۲ عنوان اکران مجدد برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته در حالی که در سال ۲۰۲۳ تنها ۲ عنوان اکران مجدد در برنامههایش داشت. نوستالژی و سالگردها به توجه بیشتر مردم کمک میکنند و موجب میشوند تا اکرانهای مجدد به کمک استودیوها بیایند و ضررهای ناشی از فیلمهای کمفروشتر را جبران کنند.
از نظر مالی نمایش این فیلمها نسبتاً کمهزینه و گاهی بسیار سودآور است به عنوان مثال «بینستارهای» نولان محصول ۲۰۱۴ در اکران مجدد خود ۳۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت و «کورالاین» محصول ۲۰۰۹، با نمایش نسخه سهبعدی ۳۴ میلیون دلار فروخت. «فاتوم ایونتس» ارائه کننده برنامههای سرگرمی در سینماهای آمریکا که به اکرانهای ویژه میپردازد، حدود ۲۰ درصد از درآمدش را از اکرانهای مجدد تامین میکند.
اکران مجدد بزرگ بعدی، فیلم «آپولو ۱۳» ران هاوارد، قرار است از ۱۸ سپتامبر به مدت ۷ روز متوالی در سینماها اکران شود.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- یک انیمیشن در صدر فروش فیلمها/ اکران دو فیلم جدید آغاز شد
- رقابت کمدیها با یک انیمیشن در سینماها/ هزار و ۱۹۲ میلیارد سهم گیشه فروش فیلم از ابتدای سال ۱۴۰۴
- فروش گیشه سینماها در مرداد ماه به ۹۳۰ میلیارد رسید
- پایان اکران فیلمهای نوروزی/ فیلمهای کمدی دوباره به صدر فروش گیشه رسیدند
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- سه فیلم جدید در گیشه/ فروش ۲۵ میلیاردی سینماها در هفته گذشته
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- فروش ۳۸ میلیاردی سینماها در هفته گذشته/ گیشه سینما همچنان در اختیار کمدیها است
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- «تاندربولتز» صدرنشین گیشه جهانی شد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





