رومن پولانسکی نتوانست تحسین ونیز را برانگیزد و فیلم جدیدش «کاخ» با تشویقی اندک روبرو شد.
به گزارش سینماسینما، کمدی سیاه «کاخ» ساخته جدید رومن پولانسکی هنگام اولین نمایش جهانیاش در سالاگرانده ونیز با تشویق ملایم سه دقیقهای مواجه شد.
نمایش این فیلم شنبه شب در ونیز، با حضور لوکا باربارسکی تهیهکننده، فانی آردانت بازیگر فرانسوی و دیگر بازیگران کلیدی از جمله الیور ماسوچی بازیگر آلمانی، یواکیم دی آلمیدا پرتغالی و فورتوناتو سرلینو ایتالیایی همراه بود اما به نظر میرسید پاسخ تماشاگران بیشتر از سر ادب بود.
پولانسکی این کمدی سیاه را بر مبنای فیلمنامهای که خودش با همراهی یرژی اسکولیموفسکی و اوا پیاسکوفسکا نوشته بود، کارگردانی کرد. داستان «کاخ» در شب سال نوی سال ۱۹۹۹ و وقتی اتفاق میافتد که یک مهمانی شام در هتل گستاد پالاس سوییس تغییر غیرمنتظرهای پیدا میکند.
اوون گلایبرمن منتقد فیلم ورایتی درباره این فیلم نوشت: وقتی «کاخ»، افتضاح پر زرق و برق رومن پولانسکی را در یک کمدی گروهی دیدم، در سالنی با ۱۴۰۰ صندلی پر نشسته بودم که مورد کمیابی است و جایی از فیلم که باید خنده حضار را برمیانگیخت به معنای واقعی کلمه صدای خنده از شاید ۶ نفر بلند میشد. مطمئن نیستم تا به حال یک سالن عظیم چنین سکوت مرگباری را برای فیلمی که به شدت تلاش داشت تا سرگرم کننده باشد، دیده باشد.
پولانسکی سابقه حضور در ونیز را دارد و فیلم «کشتار» وی با بازی کیت وینسلت و جودی فاستر برای اولین بار در جشنواره سال ۲۰۱۱ و همچنین «یک افسر و یک جاسوس» در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمدند.
بازگشت او به جشنواره امسال باعث بحث و جدل شد، زیرا او با چند اتهام تجاوز جنسی روبرو بوده و سال ۲۰۱۸ از آکادمی اسکار اخراج شده است.
آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، در مصاحبهای با ورایتی وقتی از او پرسیده شد چرا یکی از فیلمهای پولانسکی در برنامه امسال هست، گفت: ۶۰ سال از خطای او میگذرد. پولانسکی مسئولیت خود را پذیرفته و خواستار بخشش شده و قربانی هم او را بخشیده است. فکر میکنم ادامه سرکوب پولانسکی به معنای نادیده گرفتن قربانی موقعیتهای دیگری است که مستحق توجه بیشتر است.
اوایل روز شنبه و پیش از نمایش فیلم، در کنفرانس خبری فیلم، لوکا باربارسکی تهیهکننده با فریاد «ویوا پولانسکی!» حمایت خود را از کارگردان ابراز کرد.
وی گفت: نمیدانم چرا همه پلتفرمها: پارامونت پلاس، آمازون و نتفلیکس، فیلمهای پولانسکی را دارند و میلیونها دلار برایشان درآمد دارد، اما فیلم جدیدی از پولانسکی تولید نمیکنند؟
«کاخ» از ۲۸ سپتامبر در سینماهای ایتالیا اکران خواهد شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





