ستاره مجموعه فیلم های «گرگ و میش» با نوشتن یک مقاله تحقیقی توضیح داد که چگونه از روش «انتقال سبک عصبی» در ساخت نخستین تجربه کارگردانیاش استفاده کرده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، کریستن استوارت بازیگر «گرگ و میش» و «خریدار شخصی» یک مقاله تحقیقی درباره روش «انتقال سبک عصبی» (neural style transfer) نوشته است. این روش یک تکنیک کمتر شناخته شده است که از هوش مصنوعی استفاده میکند تا یک تصویر را به سبک یک تصویر دیگر، دوباره پیکربندی کند.
مقاله استوارت که با همراهی بائوتیک جیجوشی یکی از مهندسان کمپانی ادوبی و دیوید شاپیرو تهیه کننده نوشته شده است، به تلاشهای او در ساختن نخستین تجربه کارگردانیاش یعنی فیلم کوتاه «بیا شنا کن» مرتبط است. این فیلم روز پنجشنبه پیشنمایش جهانی خود را در فستیوال فیلم ساندنس داشت. این مقاله که «زنده کردن امپرسیونیسم با انتقال سبک عصبی در فیلم بیا شنا کن» نام دارد، روز چهارشنبه در وبسایت دسترسی آزاد arXiv.org متعلق به دانشگاه کورنل قرار گرفت که جایگاه جمعآوری آنلاین برای مقالات تحقیقی علمی است.
این مقاله فیلم ۱۷ دقیقهای «بیا شنا کن» را به عنوان «یک نمایش شاعرانه و امپرسیونیستی از مردی دل شکسته زیر آب» توصیف میکند که «در یک نقاشی (که خود استوارت آن را کشیده) از مردی که از خواب برمیخیزد ریشه دارد» و «افکاری را که یک فرد در نخستین لحظات بیدار شدن تجربه میکند به نمایش میگذارد.» با استناد به این مقاله، از انتقال سبک عصبی در صحنههای ابتدایی و پایانی فیلم استفاده شد تا این سبک از نقاشی را به تصاویر فیلمبرداری شده منتقل کند.
در ادامه، متودولوژی و پروسه این فرم پیشگامانه از جلوههای بصری با جزییات کامل در سه صفحه توضیح داده میشود و بیشتر روی سختیهای به دست آوردن یک تصویر متحرک کیفیت بالا تمرکز میکند.
استوارت در گذشته هم نشان داده که از استفاده کردن از تکنیکهای خلاقانه غیرسنتی ترسی ندارد. در سال ۲۰۱۴، او مصاحبهای با وبسایت مری کلر انجام داد و در آن شعری نو را با سبکی منقطع که به تازگی نوشته بود خواند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- کریستن استوارت: تأثیر ترامپ بر صنعت فیلم وحشتناک است
- دیوید کراننبرگ «جنایتهای آینده» را میسازد
- کریستن استوارت، نقش پرنسس دایانا را بازی خواهد کرد/ سه روز از زندگی دایانا اسپنسر
- داور کن به پوشیدن کفش پاشنهدار اعتراض کرد/ پابرهنه روی فرش قرمز
- استقبال از ساخته اسپایک لی در کن
- اعتراض نمادین زنان روی فرش قرمز جشنواره کن
- آوا دوورنی، کریستن استوارت و دنی ویلنو داور جشنواره کن شدند
- شارلیز ترون در راهپیمایی علیه دونالد ترامپ/ حمله سایبری به جشنواره ساندنس
- نسخه دوبله شده «کمپ ایکس ری» در شبکه نمایش خانگی توزیع شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





