کارگردان سرشناس فرانسوی قصد دارد فیلمی درباره آنی ارنو نویسنده برنده جایزه ادبی نوبل بسازد.
به گزارش سینماسینما، کلر سیمون کارگردان کهنه کار فرانسوی که مستند «ابتدایی» او در بخش نمایش ویژه جشنواره کن امسال برای اولین بار نمایش داده شد، در حال ساخت فیلمی درباره آنی ارنو نویسنده برنده جایزه نوبل ۲۰۲۲ با عنوان «شما از ما حرف میزنید» است.
این مستند بر واکنش دانشآموزان دبیرستانی و دانشگاهی به نوشتههای ارنو تمرکز دارد و به سفارش یک برنامه تلویزیونی کشور فرانسه به عنوان «کتابفروشی بزرگ» که تاثیر زیادی بر فروش کتاب در فرانسه دارد، ساخته میشود.
سیمون همچنین در حال آماده سازی ۲ پروژه داستانی است؛ یکی «من پدرم هستم» که با الهام از خاطره پدرش ساخته میشود و دیگری یک فیلم کودکانه هنوز بدون عنوان درباره پسری که با پدر معلولش زندگی میکند.
این فیلمساز کهنه کار در جدیدترین مستندش «ابتدایی» که یکی از چند مستندی است که در مکانی آموزشی یا در اطراف آن ساخته شده، با رویکردی صمیمی و اجتماعی به یک مدرسه ابتدایی عمومی در حومه ایوری در حومه پاریس رفت تا چالشهای روزانه آموزش، ارتباطات و درگیری را در فیلمی ملایم با طنز و در عین حال گزنده تصویر کند. وی به مساله مطرح سیستم فشرده مدارس دولتی فرانسه از طریق تصاویر پر جنب و جوش آن از فعالیتها در کلاس درس و زمین بازی پرداخت. وی سال پیش به تاثیر مراقبتهای بهداشتی در مستند «بدن ما» پرداخت که وقتی ساخته شد که او متوجه شد به سرطان مبتلا شده و خودش را سوژه فیلمش کرد. این فیلم در هفتاد و سومین جشنواره بینالمللی فیلم برلین نمایش داده شد.
جدیدترین فیلم داستانی وی در سال ۲۰۲۱ با عنوان انگلیسی «میخواهم درباره دوراس صحبت کنم» و عنوان فرانسوی «تو فقط مرا میخواهی» است.
کلر سیمون فیلمنامه نویس، بازیگر، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان فرانسوی متولد ۱۹۵۵، در خانوادهای نویسنده و نقاش بزرگ شد و در رشته مردمشناسی تحصیل کرد و زبان عربی و بربری را فراگرفت و با کارآموزی به عنوان تدوینگر برای کار در سینماتک الجزیره وارد کار سینما شد. وی کارش را در دهه ۱۹۸۰ با ساختن فیلمهای کوتاه داستانی شروع کرد.
وی که جایزه لژیون دونور فرانسه را دریافت کرده در دسامبر ۲۰۲۳، همراه با ۵۰ فیلمساز دیگر، از جمله چهرههایی بود که نامه سرگشادهای را امضا کرد که در لیبراسیون منتشر شد و خواستار آتش بس و پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در تهاجم اسراییل به نوار غزه و ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای کمکهای بشردوستانه بود.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





