در حالی که نتفلیکس سال ۲۰۱۸ حقوق سینمایی و تلویزیونی مجموعه کتابهای سی اسلوییس را به دست آورده، گرتا گرویک ۲ فیلم از این مجموعه را کارگردانی میکند.
به گزارش سینماسینما، گرتا گرویگ که به زودی با فیلم «باربی» برادران وارنر در سینماها حضور خواهد داشت، کارگردانی فیلم داستانی «نارنیا» را برای نتفلیکس پذیرفت.
در حالی که هنوز هیچ اطلاعیه رسمی منتشر نشده، این شایعه مدتها پیش مطرح شده بود که گرویگ، که در فیلم «برفک سفید» نتفلیکس به کارگردانی نوا باومباخ به عنوان بازیگر حضور داشت، بازیگر فیلم «نارنیا» خواهد بود. حالا گزارش شده که گرویگ برای کارگردانی ۲ فیلم از فرانچایز «نارنیا» از داستانهای سی.اس. لوئیس قرارداد بسته است.
سال ۲۰۱۸ نتفلیکس اعلام کرد حقوق سینمایی و تلویزیونی مجموعه کتابهای «وقایع نارنیا» را به دست آورده است. در آن زمان تد سارانوس گفت: خانوادهها عاشق شخصیتهایی مانند اصلان و کل دنیای نارنیا هستند و ما از این که سالهای آینده در خانه آنها باشیم، هیجانزده هستیم. با این حال از زمان خرید حقوق این مجموعه در سال ۲۰۱۸ تاکنون، این کمپانی استریمر هنوز ساخت هیچ پروژهای را بر اساس آنها اعلام نکرده است.
نتفلیکس چندی پیش حقوق ساخت آثار رولد دال را هم به دست آورد و از آن زمان یک فیلم اقتباسی موزیکال از «ماتیلدا»ی دال را منتشر کرد و وس اندرسون هم به تازگی اقتباسی از «داستان شگفتانگیز هنری شوگر» این نویسنده را برای نتفلیکس انجام داده است.
در مورد «نارنیا» به نظر میرسد باید فیلمی با بودجه بالا باشد. گرویگ پس از کارگردانی «لیدی برد» که ۵ نامزدی اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را به دست آورد، «زنان کوچک» لوئیزا میآلکات را برای سونی ساخت و بعد «باربی» را با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ برای برادران وارنر جلوی دوربین برد.
باربی در حال حاضر در حال تبلیغ پیش از اکران برای باکسآفیس است و پیشبینی فروش ۸۰ میلیون دلاری در افتتاحیه آن در آمریکای شمالی میشود.
قبل از اینکه نتفلیکس حقوق کامل آثار سی اسلوییس را به دست آورد، دیزنی اقتباسهایی از رمانهای «شیر، جادوگر و کمد لباس» (۲۰۰۵) و «شاهزاده کاسپین» (۲۰۰۸) ساخت. فاکس هم یک فیلم دیگر را با اقتباس از آثار این نویسنده در سال ۲۰۱۰ اکران کرد.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





