گیشه تابستانی سینمای چین با رسیدن به ۲.۴۴ میلیارد دلار به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و این در حالی است که فیلمهای داخلی به مراتب عملکرد بهتری از فیلم های هالیوودی داشتند.
به گزارش سینماسینما، تاکنون چهار فیلم از جمله «گمشده در ستارهها» و درام جنایی «بدون شرط بندی» از مرز فروش دو میلیارد یوان در گیشه سینمای چین فراتر رفتهاند که رکورد دیگری برای گیشه تابستانی این کشور آسیایی محسوب میشود.
طبق گزارش اداره فیلم چین، درآمد فیلم های تابستانی امسال که از ژوئن تا آگوست را پوشش می دهد، از رکورد قبلی ۱۷.۷۸ میلیارد یوان که در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود، فراتر رفته است.
علیرغم اینکه ژانر فیلمهای ورزشی در بین تماشاگران فیلم چینی محبوبیت چندانی ندارد، فیلم «یکه و تنها» رکورد پردرآمدترین فیلم ورزشی داخلی در چین را شکست و تا روز جمعه بیش از ۸۵۰ میلیون یوان در گیشه فروخته است.
با این وجود فیلمهای هالیوودی عملکرد درخشانی در سینمای چین نداشتند. «باربی» با بازیگر نقش اصلی خود «مارگو رابی» که در بازارهای جهانی عملکرد خوبی داشته است، پس از تقریبا یک ماه اکران تنها ۲۴۶ میلیون یوان در چین به دست آورده است و فیلم جدید «تام کروز» با عنوان «ماموریت: غیرممکن- روزشمار مرگ قسمت اول» پس از بیش از یک ماه نمایش حدود ۳۵۰ میلیون یوان فروخته است.
بر اساس آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده، سینمای چین از ابتدای تابستان تاکنون در مجموع ۴۳۵ میلیون بلیت فروخته است.
گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته آن با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.
چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریعتر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.
باید منتظر ماند و دید رقابت سینمای آمریکا و چین از حیث فروش در سال ۲۰۲۳ در نهایت به کجا میرسد.
منبع: ایسنا به نقل از رویترز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود