استلان اسکاشگورد بازیگر سوئدی فیلمهای هالیوودی استودیوهای بزرگ و سرمایهدارها را مانعی برای دیده شدن فیلمهای مستقل خواند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین رنت، این روزها پرسیدن نظر فیلمسازان درباره فیلمهای ابرقهرمانی عادی شده و سخنان سرزنشبار کارگردانهای تحسینشدهای چون مارتین اسکورسیزی و ریدلی اسکات درباره دنیای سینمایی مارول، حرف و سخنهای زیادی ایجاد کرده است.
اسکورسیزی سال ۲۰۱۹ فیلمهای ابرقهرمانی را با پارکهای موضوعی مقایسه کرده بود و ریدلی اسکات اخیراً از این فیلمها با عنوان «فیلمهای کوفتی خستهکننده آشغالی» یاد کرد.
اکنون استلان اسکاشگورد که ستاره فیلمهای ابرقهرمان مارول هم هست در گفتو گو با گاردین به پرسشی درباره نظر این ۲ کارگردان پاسخ داد و جواب وی با تایید و تمجید هوادارانش در شبکههای اجتماعی روبهرو شد.
اسکاشگورد در این باره گفت: هیچی ندارم تا علیه فیلمهای ابرقهرمانی بگویم. خودم در چند تا از آنها بازی کردهام و معتقدم آنها قطعاً جایگاه خاص خودشان را دارند اما مشکل اینجاست وقتی سیستم اجازه میدهد تا ۸ نفر نیمی از ثروت جهان را در اختیار داشته باشند و بر بازار فشار بیاورند، بنابراین حیات سینمای مستقل و کوچک به خطر میافتد و آنها بندرت میتوانند آن هم در سینماهای بیرون چند شهر بزرگ اکران شوند.
وی در ادامه گفت: هیچ سیستم توزیعی برای فیلمهای با بودجه متوسط که با حضور بهترین بازیگران و بهترین فیلمنامهها شکل میگیرند وجود ندارد زیرا آنها نمیتوانند ۳ میلیون دلار جمع کنند تا بتوانند در کمپین بازاریابی حضور داشته باشند. وقتی سینماها به آنها اجازه اکران میدهند در نهایت یک هفته وقت دارند تا بفروشند و اگر در این مدت فروش نکنند، کار تمام است و کنار میگذارندشان.
این بازیگر سوئدی چنین ادامه داد: به یاد بیاورید که «پدرخوانده» اولین بار در ۱۰۰ سینما از سراسر آمریکا اجازه اکران یافت در حالی که فیلمهای بزرگ این روزها در ۴۰۰۰ سالن اکران میشوند. «پدرخوانده» تبلیغات کوچکی در نیویورک تایمز داشت و بعد به تدریج موفقیتش بزرگ و بزرگتر شد چون فیلم خیلی خوبی بود. این روزها دیگر نظر مردم محلی از اعراب ندارد و این غمگینکننده است.
بازیگر برنده گلدن گلوب برای نقش مکمل در سریال «چرنوبیل» افزود: فکر میکنم باید فیلمهای مارول و دیگر فیلمهای بزرگ از این دست وجود داشته باشند اما باید فیلمهای دیگر هم داشته باشیم. غمانگیز است که وقتی محصولات دیگر وارد بازار میشوند استودیوهای بزرگ شروع به اداره کار میکنند و فقط برایشان مهم است که ۱۰ درصد خودشان برگردد و برایشان فرقی ندارد که دارند فیلم میفروشند یا خمیردندان!
وی در ادامه توضیحاتی بیشتری داد و گفت: وقتی AT&T کمپانی تایم وارنر را تصاحب کرد اولین دستورش به اچبیاو این بود که کارهایش سبکتر و تجاریتر شود. این شبکه همیشه داشت با کارهایش پول هم درمیآورد اما برای سرمایهگذار آن مبلغ کافی نبود؛ آنها بیشتر میخواستند.
استلان اسکاشگورد ۷۰ ساله از ۲۱ سالگی وارد عرصه بازیگری شده و کارش را با بازی در تلویزیون سوئد شروع کرده است. وی بازیگر ۶ فیلم لارس فون تریه کارگردان دانمارکی بود و اکنون بیشترین رابطه کاری را با کارگردان نروژی هانس پتر مولاند دارد.
وی با هالیوودر هم همکاری دارد و بازیگر فیلمهایی چون «جنگیر: آغاز»، «دزدان دریایی کاراییب»، «ماما میا!»و فیلمهای «ثور» و «انتقامجویان» بوده است. جدیدترین نقشآفرینی وی در «تلماسه» ساخته دنی ویلنوو بوده است. الکساندر، گوستاو، بیل و والتر فرزندان وی نیز بازیگر هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مطالبهگری، میراث تقوایی برای هنرمندان
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- سینمابدیل پنجشنبه افتتاح میشود/ پوستر «اتاق مهمان» در آستانه اکران رونمایی شد
- اسکورسیزی: از فیلم های مارول متنفر نیستم
- «کن لوچ» هم به فیلمهای ابرقهرمانی تاخت
- قاتل سینمای مستقل ایران کیست؟
- محسن کیایی از فرآیند ساخت «چهارراه استانبول» گفت/ هیچ ارگانی هزینهای برای فیلم نکرد
- واکنش مصطفی کیایی و رضا درمیشیان به نحوه اکران فیلمهای مستقل
- سینمای همزاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





