تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۲۲:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 163355

سینماسینما، ایلیا محمدی‌نیا

جناب محمد خزاعی
سلام
به همت جمعی از مدیران و فیلمسازان همین انقلاب جشنواره جهانی فیلم فجر جزو شانزده جشنواره درجه الف جهان به ثبت رسید. شما سالهاست در حوزه سینما فیلم تهیه می کنید و مدیر جشنواره بوده اید در نتیجه خوب می دانید چه دستاورد مهمی به مدد رایزنی های بین المللی همین مدیران و فیلمسازان برآمده از انقلاب نصیب سینمای نوین ما شده است. حال می گویید پیرو بررسی کارگروه مطالعه و ارزیابی جشنواره ها و بنابر مطالبه‌های صنوف و سینماگران کشور تصمیم به ادغام جشنواره ملی و بین المللی فجر گرفته‌اید.
لطفا بفرمایید این کارگروه مطالعه و ارزیابی جشنواره ها شامل چه کسانی هستند و چگونه توانستند در عمر کوتاه حضور شما در منصب معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی به چنین ارزیابی شگرفی برسند؟
لطفا بفرمایید بنابر مطالبه‌های  کدام صنوف و کدام سینماگر و سینماگرانی تصمیم به چنین کاری گرفته اید؟
لطف صراحتا بفرمایید سود و منفعت ادغام جشنواره ملی و جهانی فجر و ضرر مستقل برگزار شدن این دو بخش آن هم وقتی توانستیم با جشنواره جهانی فجر جزو شانزده کشور دارای جشنواره با درجه کیفی الف باشیم چیست؟
جناب خزاعی
سالهاست عرصه فرهنگ و هنر این مملکت شده است چونان آزمایشگاهی بزرگ که هر کسی خواست و توانست بنابر سلیقه اش  و حتما از سر دلسوزی نسخه ای به گمان خود شفابخش برایش نوشت و کسی هم دیگر دم نمی زند. فکر کردید که دیگر چرا کسی دم نمی زند؟
چون دیگر بی تفاوت شدند، چون دیگر ناامید شدند.چون… پیش بینی بقیه نقطه چین ها نه هوشی می خواهد و نه درایتی و نه سواد چندانی.
سالهاست از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و ما هنوز می خواهیم انقلابی عمل کنیم. مشکل اما اینجاست که تعریف انقلابی بودن را نمی دانیم تا جایی به مشکلی می خوریم می خواهیم انقلابی باشیم. بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد و هنوز فکر می کنیم بهترین تصمیم ها همانی بود که در سالهای ابتدایی انقلاب گرفته شده است. یعنی همان سالهایی که باید از هیچ بنایی ساخته می شد در شان انقلاب و در راستای مطالبات آنها.
اما آیا فکر کرده اید هنوز هیچ بنای ارزشمند و مفیدی شکل نگرفته است؟
جناب خزاعی
بعد از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، این کشور به آدم های انقلابی نیاز دارد نه کارهای انقلابی و انفجاری. که اگر جز این باشد دهن کجی بزرگی است به انقلاب و تمام دستاوردهایی که در این بیش از چهل سال به مدد آدم های منتخب همین انقلاب شکل گرفت.
جناب خزاعی
سکان این سینما بعد سالها به کسی برآمده از دل همین سینما سپرده شده است. نخواهید چرخ را اختراع کنید که پیشتر اختراع شده است که این کار برای این مملکت هزینه دارد. 
می توانید؟

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها