تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۲۱:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52888

محمد دیندارسینماسینما، محمددیندار:
در جهان امروز یکی از راهکارهای ایحاد ارتباط با دیگر ملل و دولت ها و به رخ کشیدن جایگاه یک کشور در جغرافیای سیاسی جهان، برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره های هنری و سینمایی به شکل بین المللی است که در چارچوب دیپلماسی عمومی تعریف می شوند. در حالی که با آمدن ترامپ در صحنه سیاسی آمریکا، باز هم ساز ناساز ایران هراسی توسط وی کوک شده، اقداماتی مانند برگزاری مسابقات جهانی کشتی و اینک جشنواره جهانی فیلم فجر تا حد قابل توجهی می تواند این ادعاها و تهدیدهای ضد ایرانی را دچار چالش نموده و به سهم خویش بی اعتبار سازد.

حضور ورزشکاران و هنرمندان مختلف جهان در ایران و مشاهده عینی میهمان نوازی ایرانیان و امنیت کشور پاسخی عملی و هنرمندانه و در عین حال محکم به ایران هراسان در سراسر جهان است که جا دارد تا از کنار آن به آسانی نگذریم.

در این میان جا دارد تا صدا و سیما و شبکه های متعدد تلویزیونی و رادیویی در انعکاس این رویداد بیشتر کوشیده تا ضمن انعکاس آن از متظر دیپلماسی عمومی، ابعاد مختلف سینمایی و هنری آن را در اقصی نقاط کشور و جهان و بخصوص کشورهای منطقه در معرض بهره برداری علاقمندان قرار دهند.

در میان تعداد زیادی فیلم که در جشنواره حضور دارند،آثاری هر چند شاید گمنام اما بی شک درخشان وجود دارد که وظیفه دهها برنامه سینمایی و فرهنگی و هنری شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی است که آنها را معرفی و تحلیل کنند.

جسنواره جهانی فیلم فجر رویدادی ارزشمند است که البته عاری از برخی کمبودها یا ضعف ها نیست. اما رفع این کمبودها و تقویت نقاط قوت آن مستلزم همدلی و برقراری دیالوگ است و به شخصه شاهد بودم که هم دبیر جشنواره و هم سایر متولیان آن آماده برقراری این دیالوگ و شنیدن نظرات انتقادی با پیشنهادی هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها