تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۱۷:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 198436

سینماسینما: ذبیح‌الله رحمانی از فعالان عرصه سینما در یادداشتی کوتاه پیشنهاداتی را در زمینه انتخاب وزیر ارشاد مطرح کرده است که در زیر می‌خوانید:

سخنی با منتخب نیمی از مردم در پای صندوق ها و نیم دیگر که به دلایل مختلف رای نداده‌اند.
این دوره رای دهندگان و کسانی که رای نداده‌اند روی ترازوی عدالت نشسته‌اند و به نوعی همه به حساب می آیند.
بنابراین به گفته آقای پزشکیان باید حرف‌هایشان را شنید و در حد معمول اجرا کرد.

آقای رئیس‌جمهور

در مسایل مختلف کشور نگارنده تخصص ویژه‌ای ندارم که به شما یادآور کنم. اما در باره هنر و ادبیات، حرف برای گفتن دارم.
برای هنرمندان و دست اندرکاران بسیار حائز اهمیت است که وزیری را که در کابینه معرفی می کنید، اولا به دلایل متعدد امتحان پس داده نباشد. دوما از مدیران رده بندی شده نه کسانی که الان در رأس امور هستند، لباس و رنگ جدید بر تن کنند و یا مدیرانی که از اول انقلاب تاکنون مدیر زاده شده اند‌. عملکرد دوران ابتدای حکومت تا حالا پر از فراز و نشیب بوده و هیچ‌وقت به برنامه‌های مدون شده وفادار نبوده و نخواهند شد. هرچند مدیریت ها از اول براساس سلیقه و خود محوری بنا شده است. به قول جامعه شناس همرزم شما، به اندیشه‌های جدید و آدم‌های جدید نظر داشته باشید در غیر این صورت نه تنها هیچ اتفاقی در وادی هنرها و ادبیات نمی‌افتد، بلکه برای همیشه اعتماد را در این سرزمین مدفون خواهید کرد.

آقای رئیس جمهور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به همه پرسی از میان حداقل پنج هزار نفر نخبه و افراد شاخص هنری بگذارید. در صورتی که شرایط همه پرسی فراهم نیست، یک فرصت یک ساله به وزیر داده شود و منتقدان نقاط قوت و ضعف وزیر را در یک نشست با رئیس جمهور در میان بگذارند و تصمیم نهایی را شخصاً بعد شنیدن نقطه نظرات مثبت و منفی کارشناسان بگیرید.

آقای رئیس جمهور از انتخاب وزیر سفارش شده بپرهیزید.

حالا اگر در شرایط حاضر وزیری با چنین مشخصاتی نیافتید، اما معاونان کار بلد و دلسوز را با اختیارات مکفی در رأس امور بگذارید که تاییدیه همه هنرمندان واقعی را در کارنامه اش داشته باشند.

لینک کوتاه

 

آخرین ها